استاندار کردستان: حفظ اشتغال موجود مهمترین اصل در راستای حمایت از تولید است

۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - ۱۳:۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۳۲۴۶۶۹
استاندار کردستان: حفظ اشتغال موجود مهمترین اصل در راستای حمایت از تولید است
مشکلات و‌ موانع پیش روی شهرک‌های صنعتی کردستان در جلسه کارگروه رفع موانع تولید مطرح شد و با دستور اسماعیل زارعی کوشا بر رفع این مشکلات به عنوان یک اصل برای حمایت از تولید، تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ در این جلسه مشکلات احداث شهرک صنعتی سنگ بری سریش‌آباد مورد بررسی قرار گرفت که استاندار کردستان ضمن یادآوری وجود بیکاری و معضلات اجتماعی این شهر، از اداره کل محیط زیست، شرکت شهرک‌های صنعتی و سایر دستگاه‌های ذیربط خواست طی یک فرصت یک ماهه مشکلات را بررسی و حتی المقدور امکان احداث این شهرک را فراهم نمایند.


در ادامه این جلسه مشکل آبرسانی به شهرک صنعتی شماره چهار سنندج مطرح شد که طبق گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، پیمانکار پروژه احداث جاده دسترسی به این شهرک را به دلیل طلب خود از اداره کل راه و شهرسازی، در مسیر اجرای پروژه آبرسانی موانعی ایجاد کرده است.
استاندار کردستان در این خصوص اظهار داشت: جاده دسترسی برای شهرک صنعتی به اندازه تامین آب آن اهمیت دارد اما مطالبات پیمانکار جاده نباید مانع از اجرای پروژه آبرسانی شود.


اسماعیل زارعی‌کوشا از اداره‌کل راه شهرسازی و سایر دستگاه‌های ذیربط استان خواست، بر اساس مستندات ظرف یک تا دو هفته آینده مطالبات این پیمانکار تعیین تکلیف شود.


موضوع تامین آب شهرک صنعتی مریوان دیگر مشکل مطرح شده در این جلسه بود که مقرر شد از این پس آب مورد نیاز این شهرک از سدگاران تامین شود.


استاندار کردستان با انتقاد از وضعیت نامناسب محوطه‌سازی شهرک صنعتی مریوان خواستار تسریع در انجام‌ اقدامات لازم جهت بهبود شرایط واحدهای فعال در این شهرک صنعتی شد.


طبق پیشنهاد استاندار کردستان مقرر شد، در راستای کمک به مرتفع شدن مشکل شهرک صنعتی مریوان و همچنین جلوگیری از ایجاد مشکل در تامین آب مریوان، مقدار آب دو لیتر بر ثانیه به این شهرک تخصیص یابد.


وجود معارض در شهرک صنعتی بیجار و تخلف یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی بانه از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود که در راستای رفع مشکلات این دو شهرک هم تصمیماتی اتخاذ شد.
استاندار کردستان در ادامه این جلسه بر اهمیت تولید و ضرورت حمایت از آن تاکید کرد و گفت: با حمایت از تولید، باید در ابتدا اشتغال موجود حفظ شود.


زارعی کوشا ضمن تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال بویژه در مناطق مرزی استان، بر هماهنگی و تعامل بهتر بین ادارات و سازمان های دولتی در راستای نیل به این مهم تاکید کرد.


وی ضمن تاکید بر اهمیت تولید بویژه تولیدات صادرات محور، خاطرنشان کرد: تایید توانمندی سرمایه‌ گذار یک اصل مهم به شمار می رود و انتظار داریم که سازمان های مسئول در این بخش با تلاش و جدیت لازم مسائل را پیگیری کنند.

 

انتهای پیام

 

 

نظر شما