مسئله هویت در ارتباط با کشورهای همسایه معنای جدی تری پیدا می کند

۱۴۰۱/۰۲/۱۲ - ۱۳:۲۳:۲۲
کد خبر: ۱۳۲۵۱۷۲
مسئله هویت در ارتباط با کشورهای همسایه معنای جدی تری پیدا می کند
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: جایگاه مشهد یک جایگاه بین‌المللی بوده، اینجا یک نقطه ای برای تابیدن به عالم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مجید طهوریان عسکری در جریان بازدید از رویداد ملی «ماه امت» با بیان این که دوره ششم شورای شهر مشهد شعاری را تحت عنوان مشهد الرضا(ع) جهانشهر برکت و کرامت برای این شهر انتخاب کرده است، افزود: وجود پر برکت امام رضا(ع) در زمان حیاتش مانند چلچراغی برای گفتگو بین ادیان مختلف بوده است و به همین دلیل وقتی که امام رضا(ع) به مشهد آمدند این شهر به محلی برای گفتگوی دین های مختلف شد.

عضو کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر مشهد با بیان اینکه موضوع هویت نیز برای شورای ششم دارای اهمیت است، ادامه داد: هویت یعنی همین دوستی و ارتباط ملل با یکدیگر است و این هویت در ارتباط کشورهای همزبان، کشورهای حوزه نوروز و فارسی زبان‌ها معنای جدی تری پیدا می کند؛ با توجه به این که نگاه ما یک نگاه جهانی است باید ارتباط بین مشهد با جهان تشیع یک ارتباط تنگاتنگ باشد.

طهوریان عسکری تصریح کرد: در حوزه عملیات نیز فعالیت دستگاه هایی همچون شهرداری مشهد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری انقلاب اسلامی تلاش بر این بوده که نشان دهیم بین اقوام و ادیان مختلف یک ارتباط تنگاتنگ وجود دارد؛ از طرفی در این نقطه خاص شهر، منطقه گلشهر که همسایگان افغانی ما در آن زندگی می کنند در واقع گوشت و پوست و خون ما و این مردم با هم تنیده شده است.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه، این ارتباطات با کشورهای سوریه، لبنان، پاکستان و عراق نیز ادامه خواهد داشت، گفت: ما در مشهد یک قله گفتگویی و تمدنی دیگر نیز داریم و آن موضوع حکیم ابوالقاسم فردوسی است که در کشورهای مختلف آسیای میانه اروپا و حتی آمریکا نیز علاقمندان خاص خود را دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در حوزه فرهنگ ابزاری مانند تئاتر، سینما، ادبیات، داستان و حماسه سرایی را نیز داریم که باید از آن ها بهره های بیشتری برد.

وی بیان کرد: سعی داریم حتی در حوزه آبادانی نیز به کشورهای همسایه کمک کنیم و متخصصان خود را به آنجا بفرستیم و با آباد شدن آن کشور آرامش را به مردم همزبان و هم دین خود هدیه کنیم.

نخستین رویداد بین‌المللی «رمضان، ماه امت» تا 16 اردیبهشت ماه در سالن شهدای مدافع حرم واقع در آوینی (گلشهر) ۵۷ میزبان علاقه مندان است.

 شهروندان برای حضور در این رویداد می‌توانند عدد ۸ را به ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک کنند یا در سامانه ثبت‌نام کنند. هزینه ثبت‌نام برای بلیت عادی پنج هزار تومان و بلیت ویژه ۲۵هزار تومان است. در این رویداد فرهنگی قرار است که گروه‌های قوالی پاکستان، منقبت‌خوانی افغانستان و یک گروه لبنانی در کنار گروه‌های خراسانی برنامه اجرا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما