ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان

۱۴۰۱/۰۲/۱۶ - ۱۳:۵۵:۰۵
کد خبر: ۱۳۲۵۸۷۴
ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) از ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در حاشیه سفر به استان اردبیل گفت: برنامه اشتغال کمیته امداد برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد آماده شده و به همین منظور تعهد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی نیز در این مجموعه به صورت کامل محقق یافته است. 

مرتضی فیروزآبادی بیان کرد: رسیدن به نقطه خودکفایی و خوداتکایی برای رفع نیاز‌های معیشتی جزو اولویت‌های اساسی و مهم است و در این زمینه در کنار اشتغال‌زایی به دنبال خودکفایی ۶۰ هزار مددجو بودیم تا بتوانیم با رفع مشکلات اقتصادی در این زمینه مشکلات و موانع موجود را برطرف کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون تعهد اشتغال ۴۰ درصد افزایش یافته و منابع میزان اشتغال نیز ۲۵ هزار میلیارد تومان تعیین شده و علاوه بر آن یک هزار میلیارد تومان منابع نیز به صورت قرض‌الحسنه و از طریق صندوق امداد ولایت برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده است.

فیروزآبادی ادامه داد: تعریف راهبرد‌های اساسی برای ارتقای بخش کیفی اشتغال‌زایی نیز از اهم مواردی است که با توجه به مهارت‌آموزی زمینه تنوع در ایجاد اشتغال و گستردگی در این راستا را رقم خواهد زد و تمهیدات لازم بر این است تا ۱۵۰ هزار فرصت اشتغال و کارآفرینی برای ارتقای عملکرد سال‌های گذشته ایجاد شود.

وی تصریح کرد: مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی برای ایجاد اشتغال و پایداری و تثبیت کار و تلاش با داشتن راهبرد‌های اساسی و توجه به زنجیره‌ها در فرآیند تولید زمینه توسعه کارآفرینی و درآمد بیشتر برای متقاضیان کار و کیفیت کار را به دنبال دارد و ما درصدد هستیم با بهره‌گیری از تجربیات سال‌های گذشته پرداخت تسهیلات و منابع را به همراهی بانک‌ها به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: خودکفایی در برخی مشاغل زمان‌بر است و درآمدزایی به حدی رسیده که بدون کمک کمیته امداد توانایی اداره زندگی وجود دارد و یکی از جوامع هدف این طرح دانش‌آموزان بالای ۱۳ است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز