معدوم ۲۰ تن فراورده های خام دامی غیر بهداشتی و آلوده در اردبیل

۱۴۰۱/۰۲/۱۷ - ۱۶:۵۶:۳۷
کد خبر: ۱۳۲۶۲۹۷
معدوم ۲۰ تن فراورده های خام دامی غیر بهداشتی و آلوده در اردبیل
مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از معدوم کردن 20 تن فراورده های خام دامی غیر بهداشتی و آلوده در اردبیل خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در طول دو ماه اجرای طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی که از 14 اسفندماه سال گذشته شروع و تا عید سعید فطر ادامه داشت نزدیک به 20 هزار کیلوگرم فراورده های خام دامی غیر بهداشتی، آلوده و تاریخ منقضی در 11 شهرستان استان ضبط و معدوم  شد.

 دکتر بهلول تکلوی با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به 3000 مرکز تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی تحت نظارت بهداشتی و حاکمیتی دامپزشکی فعالیت می نمایند تصریح کرد در این مدت  11هزار و 878  مورد بازدید از این اماکن انجام شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان خاطر نشان کرد دامپزشکی با حجم و گستردگی فعالیت هایی که دارد در اجرای این طرح های نظارتی حجم زیادی از فعالیت های حوزه کاری خود را در راستای ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه و تضمین امنیت غذایی معطوف نمود.

این مقام مسئول دامپزشکی با تاکید براینکه ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی منوط به ارتقاء فرهنگ عمومی کامل در جامعه است خواستار حمایت رسانه ها و تشریح اهمیت فعالیت های دامپزشکی در جامعه شد و افزود همه باید تلاش کنیم شناخت و حساسیتی کامل در این راستا ایجاد شده و تولید و عرضه فراورده های خام دامی که خط قرمز دامپزشکی است کاملا جدی گرفته شود کما اینکه دامپزشکی به تنهایی و بدون تعامل و همکاری بین بخشی نمی تواند در این راستا کاملا موفق باشد.

دکتر تکلوی در عین حال از معرفی 221 متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به مراجع قضایی و پلمب 15 واحد عرضه با حکم دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی در این مدت خبر داد و افزود دامپزشکی علیرغم کمبود امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی بر روند تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی نظارت کامل دارد.

نظارت بهداشتی بر کشتار 4 میلیون و 336 هزار قطعه طیور در اردبیل 

مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه سخنانش از نظارت بهداشتی دامپزشکی بر کشتار 4 میلیون و 336 هزار و 367 قطعه طیور و 46 هزار و172 راس  راس دام سنگین و سبک در کشتارگاههای دام و طیور و ورود آن به چرخه مصرف انسانی در این مدت  خبر داد و گفت تمامی مراحل کشتاری در این کشتارگاهها با حضور ناظران و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با حساسیت کامل رصد و پایش می شود.

این مقام مسئول دامپزشکی اظهار داشت در حال حاضر 4 باب کشتارگاه صنعتی دام، 5 باب کشتارگاه سنتی دام، 4 باب کشتارگاه صنعتی طیور در استان مشغول خدمات و فعالیت رسانی هستند.

دکتر تکلوی کشتار غیر مجاز دام وعرضه گوشت خارج از چرخه نظارت بهداشتی دامپزشکی را عمده ترین چالش پیش روی دامپزشکی عنوان کرد و گفت در ماههای اخیر اقدامات خوبی  با همکاری و هم افزایی دستگاههای اجرایی  در راستای برچیده شدن کشتار غیر مجاز در استان انجام شده است ولی مردم همچنان می توانند نقش اصلی در این راستا ایفا نمایند و با عدم خرید گوشت و فراورده های خام دامی خارج از چرخه نظارت بهداشتی یاریگر اصلی خدمتگزاران خود در دامپزشکی باشند.

مدیر کل دامپزشکی استان در پایان سخنان خود رسیدگی سریع به گزارشهای مردمی واصله در خصوص موارد مشکوک را مورد تاکید قرار داد و گفت  از تک تک شهروندان و مصرف کنندگان به عنوان ناظران بهداشتی و همیاران دامپزشکی انتظار می رود به هنگام خرید گوشت، مرغ و سایر فراورده ها به تاریخ تولید و انقضاء محصول و ممهور بودن گوشت به مهر بهداشتی دامپزشکی توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک  مراتب را با شماره 33394800 و سامانه 1512 دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز