۳ پروژه بیمارستانی در لرستان در روند تکمیل است

۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۱۲:۵۲:۳۳
کد خبر: ۱۳۲۶۵۸۴
۳  پروژه بیمارستانی در لرستان در روند تکمیل است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تکمیل بیمارستان های نیایش خرم آباد ، رازی کوهدشت و گهر دورود سه پروژه ی مهم در دست احداث است.

به  گزارش  خبرگزاری  برنا  از  لرستان  ؛   بهرام دلفان در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آبادکه به مناسبت هفته سلامت برگزار شد ،اظهار کرد: در دوران کرونا شما یکی از حامیان ما در حوزه سلامت بوده اید و چشم اندازی که پیش روی ماست ؛ بسیار درخشان و امیدوار کننده است.

او  افزود: در این مدت شش ماه، که تغییراتی در سطح مدیریتی دانشگاه اتفاق افتاده ؛ دانشگاه با سه مساله روبرو شد. یکی بحث کرونا می باشد که علیرغم همه ی کاستی ها ، با تلاش و همت مضاعف کادر بهداشت و درمان ، وضعیت کرونا بهتر شده به گونه ای که آمار فوتی ها در کشور جدیدا به زیر ۱۰ نفر رسیده و نسبت به آمریکا ، اوضاع مان بهتر است.

دلفان تصریح کرد : ما از کرونا غافل نیستیم و خدا را شاکریم که توفیقی حاصل شد که بر آن غلبه کردیم.

او  با اشاره به افتتاح ۱۹ پروژه عمرانی در دهه فجر پارسال ؛ پرداخت بدهی های دانشگاه،  دریافت طلب های بیمه ای و به سر انجام رساندن پروژه های نیمه کاره در سطح استان ، به ویژه تکمیل بیمارستان های نیایش خرم آباد ، رازی کوهدشت و گهر دورود را سه پروژه ی مهم دانشگاه دانست که جز دیگر مسائل پیش روی ریاست دانشگاه بوده که همواره باید در صدد تکمیل آن ها باشیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص نظام سطح بندی ، توزیع متخصصان و پروژه های نیمه کاره دانشگاه نیز یادآورشد : در چشم اندازمان ، چندین پروژه ی عمرانی را داریم که با رایزنی های صورت گرفته با مقامات استانی و در سطح وزارتخانه ، در صددیم که به هر ترتیبی شده،  آن ها را به سرانجام برسانیم و بر اساس عدالت ، قانون مداری و آنچه که علم به ما می گوید باید هرچه زودتر و متناسب با سطح بندی ها و نیازهایمان کار کرده و تجهیزات بیمارستانی را توزیع نماییم .

او گفت: یکی از مشکلات لرستان عدم ماندگاری پزشکان متخصص یا ماندگاری کم نیروهای تخصصی در استان است که باید بسترها و جذابیت هایی را برای ماندگاری آنان فراهم شود و باید کاری کرد که بیماران برای مداوا به خارج از استان سفر نکنند و بار مالی و رنج سفر را متحمل نشوند.

دلفان ایجاد اشتغال و کارآفرینی را مهم دانست و افزود: بیکاری جوانان در استان لرستان، ما را نیز رنج می دهد ؛ لذا در حوزه ی سلامت که جای کار زیادی دارد ؛ می توان در بخش های مختلف آن (دارویی ، تجهیزاتی ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، خدمات سلامت، بیمه ای و غیره) برای جوانان کارآفرین ، شغل ایجاد کرد.

انتهای پیام

نظر شما