زنگ کمبود ذخایر خونی دوباره به صدا درآمد

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - ۱۰:۲۴:۲۲
کد خبر: ۱۳۲۶۹۱۸
زنگ کمبود ذخایر خونی دوباره به صدا درآمد
سرپرست گروه برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان در انتقال خون خراسان رضوی گفت: افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی به دلیل افزایش اعمال جراحی پس از ماه مبارک رمضان، باعث سیر نزولی ذخیره خون در این استان شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر محمد شریف الحسینی ضمن تبریک هفته‌ سلامت از تاریخ ١٧ تا ٢٣ اردیبهشت ماه افزود: هم اکنون برای تامین خون بیماران نیازمند خون و نیز تامین بانک خون بیمارستان‌های استان خراسان رضوی، نیازمند اهدای خون از همه گروههای خونی هستیم و پایگاههای اهدای خون در مشهد و شهرستان‌ها پذیرای اهدای خون داوطلبان هستند.

وی با بیان این که نیاز به خون، همیشگی است ادامه داد: خیرین و نیکوکاران می‌توانند در هفته‌ سلامت و ایام پیش رو برای انجام این عمل خداپسندانه و کمک به بیماران برای اهدای خون خود، به تمامی پایگاه‌های اهدای خون استان خراسان رضوی در شیفت صبح و پایگاه مرکزی امام رضا (ع) در شهر مشهد در شیفت صبح و بعد از ظهر از ساعت ١٤ تا ١٩:٣٠ مراجعه کنند.

سرپرست گروه برنامه ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان در انتقال خون خراسان رضوی گفت: ‌‎١٧ تا ٢٣ اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نام گذاری و شعار "سلامت ما، سلامت سیاره ما" به عنوان شعار امسال انتخاب شده است.

شریف الحسینی افزود: با اهدای خون مستمر، اهداکنندگان خون می توانند ضمن آگاهی از وضعیت سلامت خود، بهره‌مندی از مزایای علمی تثبیت شده‌ اهدای خون مانند کاهش خطر ابتلا به سرطان و کاهش سکته‌ مغزی، نجات بخش جان بیماران و نیازمندان به خون باشند و به مصداق آیه شریفه ٣٢ سوره مائده که می‌فرماید "هرکس انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی به همه مردم حیات بخشیده است" از مزایای معنوی و اخروی بی بدیل این عمل بشر دوستانه و ایثارگرانه نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز