چه موضوعاتی در پیشگیری از سرطان اهمیت دارد؟

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - ۱۰:۲۷:۴۸
کد خبر: ۱۳۲۶۹۲۲
چه موضوعاتی در پیشگیری از سرطان اهمیت دارد؟
رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حوزه پیشگیری از سرطان؛ نوع تغذیه، نحوه پخت و نوع ظروف مصرفی مورد تأکید است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر زهرا اباصلتی اظهار کرد: باید در مصرف تمامی وعده های غذایی تعادل و تنوع باشد و نباید خود سرانه در برنامه غذایی کم و زیاد شود و یا وعده‌ای از وعده‌های غذایی روزانه حذف شود، ضمن اینکه نوع تغذیه باید متناسب با شرایط و وضعیت جسمانی و همچنین نوع شرایط کار و زندگی‌ فرد باشد.

 

وی تصریح کرد: در هر رژیم غذایی باید اصول تعادل و تنوع غذایی رعایت شده و میزان مصرف مواد غذایی باید به اندازه باشد، در این خصوص باید بگوییم که بیشترین کمبودها در بحث ریز مغزی‌ها است که باید توجه بیشتری به نسبت مصرف میوه‌ها، سبزیجات و مواد لبنی و پروتئینی بشود.

سرطان

شیوه های اشتباه تغذیه ای

وی با بیان اینکه مصرف زیاد کربوهیدرات‌ها، برنج، روغن و انواع چربی‌‎ها از شیوه‌های اشتباه تغذیه‌ای در جامعه است که موجب چاقی و به تبع آن کمبود مصرف میوه، سبزی و زیرمغزی‌ها را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری از سرطان نوع تغذیه، نحوه پخت و نوع ظروف مصرفی مورد تأکید است و در کنار آن باید در راستای دفع سموم و تقویت آنتی‌اکسیدان‌های لازم به خصوص در میوه و سبزیجات بیش از پیش توجه کرد.

دکتر اباصلتی با ذکر این نکته که در کنار تغذیه ناسالم، مصرف انواع دخانیات در ابتلای به سرطان نقش دارد و توصیه ما به گروه‌های مختلف سنی استفاده از تغذیه سالم و دوری از دخانیات در جهت حفظ سلامت و دوری از بیماری‌های مختلف از جمله بیماری سرطان است، تأکید کرد: همچنین استفاده از روغن چندبار مصرف، فست‌فوت‌ها، مصرف زیاد نمک و چربی‌های گیاهی و حیوانی هم سرطان‌زا بوده و باید در این خصوص نیز دقت و توجه لازم را داشت.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات بیماران مبتلا به سرطان، بی‌اشتهایی آن ها است و این گروه از بیماران باید از مواد غذایی مغذی که تقویت کننده سیستم ایمنی بوده استفاده نمایند تا درمان مؤفق‌تری در مسیر غلبه بر این بیماری داشته باشند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز