کشف ۷۵ دستگاه ماینر در بانه و بیجار

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - ۱۲:۰۷:۳۵
کد خبر: ۱۳۲۶۹۸۸
مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از کشف و ضبط 75 دستگاه ماینر به ارزش ریالی بالغ بر 50 میلیارد ریال طی 72 ساعت گذشته در شهرستانهای بانه و بیجار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ محمد منتظری مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: با همکاری مراجع قضایی و انتظامی و تلاش مجموعه برق در دو شهرستان بانه و بیجار و  طی دو عملیات جداگانه ،۷۵ دستگاه ماینر غیرمجاز شناسایی‌ و کشف وضبط شد.

منتظری با اشاره به اینکه از این تعداد ماینر کشف شده ۴۰  ماینر مربوط به شهرستان بیجار و ۳۵ دستگاه ماینر نیز از یک مزرعه در بانه که به صورت غیرقانونی در حال فعالیت بود کشف شد، افزود: در مجموع ارزش ریالی ماینر های کشف شده توسط کارشناسان بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی در ادامه گفت:استفاده غیرمجاز افراد سودجو از دستگاه های ماینر باعث تشدید کمبود برق و ایجاد نوسان شدید در ولتاژ برق می شود که همین امر خود موجب  بروز خسارت به وسایل برقی مشترکان و شبکه توزیع برق  و همچنین ایجاد قطعی و خاموشی های ناخواسته در شبکه می شود.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه افزود : دستگاه های استخراج رمز ارز تجهیزاتی پر مصرف می باشند که باعث ایجاد بار مضاعف بر روی شبکه های توزیع برق خواهند شد و با توجه به کمبود تولید برق توسط نیروگاه های برق و تقاضای روزافزون برق ، بار مصرفی این دستگاه ها بیش از پیش به شبکه های برق فشار وارد  می کند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با مدیریت های تابعه  و با همکاری مراجع قضایی و انتظامی در چارچوب موارد ابلاغی توسط دستگاه‌های قضایی به صورت جدی در حال رصد فعالیت و شناسایی مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز دیجیتال در استان است، افزود: به منظورکوتاه کردن دست سودجویان وفرصت طلبان درحوزه برق، شهروندان درصورت مشاهده ویا اطلاع ازچنین اقداماتی بلافاصله موضوع را با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ویا مرکز عملیات واتفاقات  ۱۲۱ اطلاع دهند و یا مراتب را از طریق فضای مجازی به شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز