تاکید استاندار مازندران بر نظارت دقیق و منسجم چرخه تولیدگندم و آرد و نان

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - ۱۳:۴۵:۵۳
کد خبر: ۱۳۲۷۰۶۰
سیدمحمود حسینی پور بر نظارت دقیق و منسجم چرخه تولیدگندم وآردونان تاکید کرد و گفت: باید با هدفگذاری مناسب ضایعات تولید نان را کاهش دهیم و به صفر برسانیم. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ،  سید محمود حسینی پور در جلسه کارگروه آرد و نان استان با عنوان اینکه چرخه ناشی از نظام توزیع کنونی یارانه ها متاسفانه وضعیت نامطلوبی بوجود آورده است و توزیع غیرهوشمند یارانه ها یکی از مباحثی است که به فساد در این بخش کمک می کند، خاطرنشان کرد: اصلاح ساختارتوزیع یارانه اصلاح ساختارتوزیع یارانه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: همه موظف هستیم در اجرای سیاست کلان دولت مبنی بر اصلاح ساختارتوزیع یارانه ها از این راه سخت با کمترین هزینه عبور کنیم و در این راستا نیازمند یک برنامه ی خارج از شرایط عادی هستیم.

استاندار، خبر داد: سامانه هوشمند و چرخه گندم وآردو نان کاملا تهیه شده و درقالب سامانه سیفا مشغول فعالیت است، اما سامانه هوشمند اصلاح مصرف یارانه را باید راه اندازی کنیم که دولت درحال آماده سازی می باشد.

حسینی پور با اشاره به این که در تولید و توزیع نان باید به نقطه مطلوب برسیم و با این مهم فاصله داریم، اظهار کرد: باید با هدفگذاری مناسب ضایعات تولید نان را کاهش دهیم و به صفر برسانیم.

استاندار با بیان این که باید به سمت اجرای مکانیزم های خاص برویم و جراحی اقتصادی به این مهم کمک می کند، اظهار داشت: نظام صرفه جویی و بهره وری می بایست مورد توجه قرار گیرد و اسراف باید از فرهنگ مصرف در جامعه ما حذف شود، چرا که وضعیت خاصی داریم و باید براساس یک برنامه ریزی پیش برویم.

وی با اشاره به این که فرآیند تولید نان باید تحت کنترل و نظارت قراربگیرد و با نظارت حداکثری باید وضعیت نان را کنترل کنیم، تصریح کرد: فرمانداران متولی و مسئول نان در شهرستان ها هستند و فرمانداران از طریق حضور میدانی و انتخاب ناظرین، بر فرآیند تولید نان نظارت حداکثری داشته باشند.

مقام عالی دولت در مازندران، عنوان کرد: انتحاب مکانیزم دو ماهه برای نظارت حداکثری بر وضعیت نان بزودی ایجاد می شود و معاون هماهنگی امور اقتصادی باید بصورت روزانه گزارش نقاط ضعف و قوت مدیریت بر این حوزه در شهرستان ها را ارایه نماید.

سید محمود حسینی پور یادآور شد: تشدید نظارت و بازرسی از نانوایی ها؛ توسط دستگاه های نظارتی می بایست در دستور کار قرار گیرد. ساعات کاری نانوایی ها باید مورد نظارت جدی قرار گیرد و نظم دقیقی بر فعالیت نانوایی ها حاکم گردد و با تعطیلی خودسرانه نانوایی ها باید برخورد قضایی شود.

استاندار، تاکید کرد: فروش بی ضابطه آرد توسط نانوایی ها جرم و قاچاق تلقی می شود و باید با مجازات قانونی همراه شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز