۱۳ روستای سیروان نیازمند بازنگری طرح هادی هستند

۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۰:۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۳۲۷۶۸۵
۱۳ روستای سیروان نیازمند بازنگری طرح هادی هستند
فرماندار شهرستان سیروان با اشاره به اینکه در حال حاضر 13 روستای این شهرستان نیازمند بازنگری طرح هادی و بهسازی مجدد هستند، گفت: روستاهای این منطقه با توجه به مهاجرت های معکوس و افزایش جمعیت و همچنین جدید الاحداث نیازمند اجرای طرح هادی هستند که اعتبارات شهرستان جوابگوی آنان نیست می طلبد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای رفع مشکلات آنان جاره اندیشی کند.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری برنا ایلام، علیرضا رئیسی با حضور در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خواستار رفع مشکلات روستاهای منطقه شد و افزود: در حال حاضر روستاهای قلعه وزیر، فاطمیه، چم روته، حسن گاوداری، اسلامیه ، لرینی، سرابکلان ، شهرک سرتنگ ،چشمه چاهی، امامزاده عباس، چشمه پهن ،چشمه رشید، چشمه خزانه وغیره با مشکلات طرح هادی مواجه هستند که می بایست در برنامه امسال این بنیاد قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن استان در سال های گذشته قدمهای خوبی در روستاهای منطقه برداشته ولی کافی نبوده است، اظهار داشت: روستاهای این شهرستان دارای مناظر زیبایی طبیعی و محل عبور گردشگران است که می بایست متناسب با داشته های آنان به آنها خدمات رسانی شود تا ضمن جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها، باعث اشتغالزایی شود.

 فرماندار شهرستان سیروان تصریح کرد: برخی روستاهای منطقه در سال های گذشته در زمینه های مختلف به آنها خدمات رسانی نشده و همین موضوع باعث گردیده که تعداد قابل توجهی از آنها به دیگر شهرهای کشور مهاجرت کنند که امروزه وظیفه ما مسئولان است به منظور جبران گذشته و با حرکت جهادی و انقلابی به آنان خدمت رسانی کنیم تا گذشته های تلخ آنان به فراموشی سپرده شود.

رئیسی با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت ها و امکانات در روستاها باعث جلوگیری از مهاجرت به شهرها می شود، گفت: خدمات بنیادمسکن استان در روستاهای این شهرستان قابل تقدیر است ولی برخی موانع همچون مناطق تاریخی و غیره باعث شده است که برخی ساکنان روستاهای این منطقه  از خدمات آن دستگاه بی بهره شوند که انتظار می رود با ارائه راهکارهای قانونی و منطقی این بستر فراهم شود.

وی خواستار تسهیلات کم بهره برای ساخت و ساز در مناطق روستایی این شهرستان شد و افزود: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و حذف برخی موانع بروکراسی و کاهش قوانین و مقررات دست و پاگیر البته مقاوم سازی مد نظر باشد، از جمله مشوق های هستند که برای مهاجرت معکوس به روستاها موثر هستند

گفتنی است در این دیدار مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قول داد که در حد توان مشکلات روستاهای منطقه برطرف کند.

آب و فاضلاب

ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان سیروان ضروری است

فرماندار شهرستان سیروان با اشاره به اینکه احداث تصفیه خانه فاضلاب از نیازهای اساسی این شهرستان است، گفت:اجرای کامل طرح فاضلاب شهری در شهرستان از نیازهای ضروری مردم شهرستان به شمار می‌رود و یکی از بهترین راه‌های برون رفت از مشکلات احتمالی زیست محیطی، ایجاد تصفیه خانه شهری است.

علیرضا رئیسی با حضور درشرکت آب و فاضلاب استان خواستار رفع مشکلات مناطق شهری و روستایی منطقه شد و افزود: با ایجاد تصفیه خانه فاضلاب ،اثرات مخرب فاضلاب بر محیط زیست جلوگیری خواهد شد و در زیباسازی مبلمان شهری نیز موثر است.

وی  با بیان اینکه ارتقا کمی و کیفی مسائل زیست محیطی برای افراد جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: ایجاد تصفیه خانه فاضلاب برای شهرستان سیروان ضروری است و انتظار می رود که آبفای استان در برنامه های امسال خود قرار دهد.

فرماندار سیروان با بیان اینکه ضرورت و حساسیت اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب  این شهرستان کاملاً محسوس می باشد و حمایت از احداث تصفیه خانه گامی در جهت بهره مندی مردم شهرستان از خدمات آن است،تصریح کرد: شهرستان سیروان از لحاظ  اصلاح شبکه های فرسوده با مشکلات اساسی روبروست که انتظار می رود در سال جاری تعداد قابل توجهی از این روستاها در دستور کار فرار گیرد.

فرماندار شهرستان سیروان با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد شبکه‌های آبرسانی روستایی در شهرستان سیروان فرسوده هستند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند، گفت: آبرسانی به بسیاری از مناطق روستایی این شهرستان مربوط به چند سال گذشته است و امروزه جوابگوی نیازهای ضروری مردم نیست .

رئیسی با بیان به اینکه طرح بازنگری در آبرسانی به مناطق روستایی این شهرستان ضرورت دارد و نیاز است در اعتبارات امسال و سال های آینده منظور شود، افزود: در حال حاضر مشکل آبی مناطق روستایی در اثر فرسودگی شبکه‌های آبرسانی روستایی است که انتظار می‌رود شرکت آبفای استان با اختصاص اعتبارات ویژه نسبت به رفع این مشکل همکاری کند.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی‌های چند سال اخیر و کاهش نزولات جوی صرفه جویی در مصرف آب را در مناطق شهری و روستایی تبدیل به امری ضروری کرده است، گفت: تلاش‌های شرکت آب فاضلاب در طول چند ماهه اخیر برای آبرسانی به مناطق روستایی این شهرستان قابل تقدیر است ولی بدلیل افزایش جمعیت و مهاجرت معکوس جوابگو نیست.

شایان ذکر است که پیگیری مشکلات شبکه آبرسانی شهرستان، نوسازی شبکه های فرسوده آبرسانی تعدادی از روستاها و اختصاص 2 دستگاه دیزل ژنراتور به ارزش 240 میلیارد ریال برای تامین برق اضطراری چاه های آب شرب، شبکه های آبرسانی شهرستان از دیگر درخواست های فرماندار سیروان از مدیرعامل آبفای استان بود.

گفتنی است که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان برای رفع مشکلات مناطق شهری و روستایی این شهرستان قول مساعد داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز