آغاز احداث ۵۷۱۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در البرز

۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۲:۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۳۲۷۸۴۰
آغاز احداث ۵۷۱۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در البرز
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۵۷۱۰ واحد مسکونی در استان خبر داد و گفت: کنترل کیفیت پروژه‌ها مرحله به مرحله انجام خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، رضا خالقی میزان ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن تا ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در استان را ۲۰۸  هزار و ۶۰۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این میزان ۱۶۲ هزار و۲۳۴ نفر تعیین تکلیف شده اند و۱۸ هزار و ۷۰ نفر انصراف داده اند  .

وی افزود: همچنین ۱۳۵هزار و ۷۰۷ نفر هم رد در خواست شده اند و در مجموع از کل ثبت نامی ها ۴۲ هزار و ۴۷۳ نفر واجد شرایط بودند که از این تعداد ۷۵۴۰ نفر تایید نهایی شده اند.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز سهمیه چهار ساله استان را با احتساب باز آفرینی شهری و مسکن روستایی یکصدهزار واحد عنوان کرد و افزود: برای ۵۷۱۰ متقاضی که آورده خود را واریز کرده و مشمول پروژه شده اند عملیات اجرایی ساخت مسکن آغاز شده است و در مرحله اخذ پروانه ساخت هستند .

این مسئول تصریح کرد: همزمان در برخی از مناطق ساخت مسکن انجام شده و عملیات اجرایی واحدهای بنیاد مسکن پیشرفت خوبی داشته است و به مرحله نازک کاری هم رسیده است. در منطقه اشتهارد ساخت مسکن پیشرفت ۶۰ درصدی داشته است و به زودی عملیات اجرایی در شهر جدید هشتگرد نیز اغاز خواهد شد .

خالقی در مورد پالایش متقاضیان گفت: راه و شهرسازی متعهد است که تا پایان خرداد ماه و با بار گذاری کامل اطلاعات متقاضیان، پالایش ها تایید نهایی شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با اعلام اینکه در استان البرز پنج شهرک جدید مسکونی ساخته خواهد شد، گفت: با موافقت وزیر راه و شهرسازی و پیگیری های استاندار پنج شهرک جدید مسکونی در استان البرز ساخته خواهد شد، که سه شهرک مسکونی اقبالیه، صالحیه و فخر ایران مصوبات استانی را اخذ کرده اند.

خالقی با اشاره اینکه استان البرز در تامین اراضی جزء استان‌های پیشرو است ، تصریح کرد: با اخذ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری برای دو شهرک جدید کل زمین برای ساخت مسکن استان تامین خواهد شد و در این زمینه  دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: طی تفاهم نامه ای که با کارگزاران طرح نهضت ملی مسکن صورت گرفته طرح آماده سازی و تامین زیر ساخت ها همزمان با ساخت مسکن  فاز به فاز در استان البرز اجرا می شود .

 مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز در مورد مسکن مهر در استان البرز خاطر نشان کرد: آن بخشی از طرح مسکن مهر که متولی اداره کل راه و شهرسازی استان است ساخت تمام شده  و در مرحله نصب انشعابات و آسانسور است و در آن بخشی که مربوط به  شرکت عمران است یک مقدار تاخیر دارد که با دستور وزیر و تاکید استاندار کارگروهی در استانداری تشکیل شده تا مشکلات را حل کنند.

انتهای پیام

 

نظر شما