بخش خصوصی استان اردبیل مدیران برتر حامی تولید را معرفی کند

۱۴۰۱/۰۲/۲۳ - ۱۰:۵۲:۱۹
کد خبر: ۱۳۲۸۳۷۱
بخش خصوصی استان اردبیل مدیران برتر حامی تولید را معرفی کند
سید حامد عاملی، بخش خصوصی استان اردبیل مدیران برتر حامی تولید را معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد:با توجه به اقدامات تسهیل‌گرانه مصوب در راستای بهبود فضای کسب‌وکار، بخش خصوصی مدیران دارای عملکرد برتر استان اردبیل در حمایت از بخش تولید را اعلام کند.

همچنین تعدادی از مدیرانی هم که در این راستا نیازمند تذکر برای حمایت از حوزه تولید باشند، ارزیابی و معرفی شوند و در این خصوص لازم است مکانیزمی تعریف و در طول سال چند بار انجام شود.

با توجه به اقدامات انجام‌گرفته در خصوص تسهیل و بهبود فضای کسب‌وکار در حوزه مالیاتی و بیمه‌ای، این اقدامات در رونق تولید استان اردبیل حائز اهمیت است.

 تجدید استعلامات در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود

تأمین زمین و خدماتی چون برق، گاز، آب و امکانات مخابراتی از جمله‌ ضرورت‌ها و وظایف دستگاه‌های مرتبط است که باید برای جلوگیری از معلق ماندن سرمایه‌گذاری انجام شود و برای تسهیل در روند صدور مجوزها نیز لازم است تجدید استعلامات در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

با بررسی وضعیت و روند سرمایه‌گذاری‌ها در شهرک‌های صنعتی، در صورت طولانی شدن روند سرمایه‌گذاری به‌صورت نامتعارف، سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت جایگزین شوند تا از هدررفت منابع و فرصت‌سوزی جلوگیری شود.

توزیع عادلانه یارانه‌ها موجب کاهش خروج غیرقانونی کالا از کشور می‌شود

دولت به‌دنبال مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها است تا هزینه ناشی از پرداخت غیرمستقیم که بر کشور تحمیل شده و زمینه خروج غیرقانونی کالا از مرزها را فراهم می‌کند، کاهش یابد.

یارانه‌های اقلام ضروری پیش از این به واردکنندگان اختصاص می‌یافت که دولت در طرح جدید این یارانه را به دهک‌های پایین، تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان پرداخت می‌کند چراکه روش قبلی تخصیص یارانه به‌صورت غیرمستقیم، موجب افزایش تورم بوده و بیش از ۷۰ درصد از مزایای این یارانه را دهک‌های بالای جامعه استفاده می‌کردند.

تلاش دولت برای بهره‌مندی اقشار متوسط و کم‌درآمد از یارانه‌ها

تمامی اقتصاددانان در کشور بر ضرورت اجرای این طرح اتفاق نظر دارند و  دولت تلاش می‌کند تا با مدیریت صحیح و پرداخت مستقیم این یارانه‌ها، اقشار متوسط و کم‌درآمد را نیز به میزان بالایی از یارانه‌ها بهره‌مند کند.

هدف دولت این است که یارانه به شیوه صحیحی به دست مردم برسد و دست سودجویان و واسطه‌ها قطع شود و با وجود برخی فشارها برای جلوگیری از اجرای این طرح، دولت تمامی مشکلات آن را برای تحقق منافع مردم، رسیدن به ثبات اقتصادی و جلوگیری از تورم پذیرفته و وارد میدان عمل شده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز