توزیع عادلانه یارانه‌ها، گامی برای رشد و رقابت‌پذیری اقتصادی

۱۴۰۱/۰۲/۲۳ - ۱۶:۲۴:۱۲
کد خبر: ۱۳۲۸۴۴۳
توزیع عادلانه یارانه‌ها، گامی برای رشد و رقابت‌پذیری اقتصادی
استاندار اردبیل، توزیع عادلانه یارانه‌ها، گامی برای رشد و رقابت‌پذیری اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در نشست با روسای حوزه قضایی استان اظهار کرد:تلاش‌های رئیس‌کل دادگستری و مجموعه قضایی استان اردبیل به جهت حمایت‌هایی که از روند تولید و سرمایه‌گذاری در استان انجام می‌دهند، شایسته تقدیر و قدردانی است.

با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی استان اردبیل، تلاش و همکاری همه حوزه‌ها و بخش قضایی در تسهیل سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید اهمیت دارد و باید از سرمایه‌های موجود در راستای فعال کردن تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان استفاده کنیم.

برای رهایی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و رشد اقتصادی خانواده‌ها، توجه به سرمایه‌گذاری ضروری بوده و در این راستا همه باید تلاش جدی داشته باشند.

توزیع عادلانه یارانه‌ها، گامی برای رشد و رقابت‌پذیری اقتصادی

با توجه به آغاز اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، این اقدام دولت گامی برای رشد و رقابت‌پذیری اقتصادی بوده و در راستای قطع دست سودجویان و واسطه‌ها از یارانه‌های اقلام، ضروری است و با اجرای آن دهک‌های پایین نیز به میزان برابر از یارانه‌ها بهره‌مند می‌شوند. 

خط قرمز دولت بر این است که در جریان اجرای طرح جدید، فشاری بر مردم وارد نشود؛ همه ارکان نظام بر اجرای این طرح به‌عنوان گام بزرگ اقتصادی اتفاق نظر دارند و لازم است همراهی لازم تمام حوزه‌ها جلب شود.

اثربخشی بسیار اندک ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کشور

با وجود هزینه‌کرد ۱۵ هزار میلیارد دلاری دولت در سال گذشته برای تأمین ارز ۴۲۰۰ تومانی، اثربخشی آن برای کشور بسیار اندک بود و با توجه به تغییرات جهانی و افزایش قیمت‌ها در سطح بین‌المللی، دولت نیازمند تصمیم جدی در این راستا بود تا از تحمیل هزینه و خروج ارز از داخل جلوگیری کند.

با اجرای این طرح، اختصاص یارانه حذف نمی‌شود و تنها شکل پرداخت آن تغییر می‌کند که این موضوع باید برای آحاد جامعه تبیین شود تا از تشویش افکار عمومی از سوی دشمنان جلوگیری شود.

انتهای پیام

نظر شما