رژیم غذایی کم هزینه چه رژیمی است؟

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۱۰:۰۸:۱۲
کد خبر: ۱۳۲۸۶۲۵
رژیم غذایی کم هزینه چه رژیمی است؟
 فرهنگ سازی سلامت در همه حیطه ها و ترویج اصول پیشگیرانه سلامت با مشارکت همه سازمانها و نهادها و اقشار مردم، زمینه ساز ارتقای شاخص های سلامت در جامعه و سیاره ما خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر سارا موحد، متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت هفته سلامت، با بیان این مطلب که استفاده از رژیم های غذایی سالم برای افراد دارای  هزینه اثربخشی مطلوبی خواهد بود خاطر نشان کرد: رعایت اصول سلامت و رفتارهای پیشگیرانه و نهادینه سازی آموزش سلامت موجب بهبود سلامت پایدار در سطح جامعه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در دو سال اخیر و درگیری با بحران کرونا، چاقی، افسردگی و بیماریهای قلبی و عروقی در سطح جامعه افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر با کنترل  کرونا، تحرک کافی و فعالیت بدنی مناسب همراه با رژیم غذایی سالم و کافی، بهترین راهکارهای موجود به منظور پیشگیری از بیماریهاست.

ریزش مو با رژیم غذایی مناسب تا حد زیادی برطرف می‌شود

از غذاهای بومی استفاده کنید

متخصص تغذیه ضمن تاکید بر ترویج غذاهای بومی و محلی به همه شهروندان توصیه کرد: مصرف میوه و سبزی، استفاده از غذاهای کم چرب، و همچنین لبنیات کم چرب،  و پرهیز از فست فودها، محدود کردن قندهای ساده، را در اولویت  برنامه های غذایی و زندگی خود قرار دهند و مصرف روغن های جامد را کاهش دهند.

دکتر موحد گفت: مردم می توانند از هر نوع لبنیاتی استفاده کنند و اگر دارای اضافه وزن و چاقی هستند، از لبنیات کم چرب استفاده کنند، چون لبنیات پرچرب توانایی ساختن کلسترول را دارد.

وی گفت: بهترین منابع پروتئینی شامل، تخم مرغ، گوشت و غلات و لبنیات  هستند و توصیه می شود، حبوبات با غلات مصرف شود تا پروتئین موجود در آن بهبود پیدا کند.

وی با اشاره به شعار هفته سلامت سلامت ما، سلامت سیاره ما،  یاد آور شد: اگر عادات و خلق و خوی سلامت را در اطرافیان ترویج کنیم، سلامت فراگیر خواهد شد، و اگر ما سبک زندگی سالمی داشته باشیم افراد زیادی آن را بعنوان الگو در زندگی قرار خواهند داد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز