اجرای برنامه‌ کشوری طرح بوفه سالم در مدارس مشهد

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۰۹:۰۶:۳۵
کد خبر: ۱۳۲۹۰۳۳
اجرای برنامه‌ کشوری طرح بوفه سالم در مدارس مشهد
مدیر سلامت جمعیت، مدارس و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از برنامه‌های کشوری بحث فعال شدن طرح بوفه سالم در مدارس بوده که در قالب این برنامه، فروش خوراکی‌های ناسالم ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر محمد احمدیان اظهار کرد: فرهنگ سازی در راستای ارتقای سلامت و تأکید برای اصلاح سبک زندگی از اهداف مهم حوزه سلامت بوده که جلب مشارکت مردم، مسئولان و همکاری سازمان‌های مردم نهاد در این خصوص می‌تواند نقشی مهم و ویژه در افزایش سطح سلامت و ارتقای فرهنگ عمومی داشته باشد.

وی تصریح کرد: عمده مشکل در حوزه سلامت در گروه سنی نوجوانان، مراجعه کم جهت انجام و پیگیری مراقبت‌ها بوده و منجر به اختلال در وزن‌گیری و ایجاد مشکلات اضافه وزن و کاهش وزن و نیز ابتلا به بیماری‌هایی همچون زمینه ای می‌شود.

مدیر سلامت جمعیت، مدارس و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مدارس یکی از بهترین مکان‌ها برای انتقال آموزه‌های حوزه سلامت بوده است، خاطرنشان کرد: روی موضوع سرفصل‌های بهداشتی مدارس برخی آموزش‌ها از سوی مراقبان سلامت و مربیان بهداشت و برخی دیگر از آموزش‌ها از سوی سفیران سلامت (دانش‌‎آموزان داوطلب) داده می‌شود.

دکتر احمدیان اضافه کرد: یکی از برنامه‌های کشوری بحث فعال شدن طرح بوفه سالم در مدارس است که لیست غذایی آن شامل خشکبارها، مغزیجات و برخی خوراکی‌ها و ساندویچ‌ها بوده و در کنار آن نیز توزیع و عرضه سوسیس، کالباس، فست فود، چیپس و پفک ممنوع اعلام شده است.

وی با ذکر این نکته که در میان نعمت های بی‌شمار خداوند هیچ نعمتی بالاتر از سلامتی نیست، تأکید کرد: بی شک همه ما بر این باوریم که سلامت شاخص‌ترین نعمت‌ الهی است که خداوند بر بندگانش ارزانی داشته و از درون جامعه‌ای سالم و تندرست است که نبوغ، رشد، پویایی و بالندگی به وفور پدیدار می‌شود/.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز