حضور پررنگ دانشگاه آزاد استان البرز در رویداد علمی عصر امید

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۱۲:۰۶:۴۷
کد خبر: ۱۳۲۹۱۵۲
حضور پررنگ دانشگاه آزاد استان البرز در رویداد علمی عصر امید
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج از پذیرش ۱۵۴ اثر پژوهشی، تحقیقاتی و فناوری دانشجویان این استان در رویداد ملی عصر امید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، حسین کلانتری خلیل آباد اظهار کرد: رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان رویداد عصر امید به منظور معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال‌آفرینی دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی فرصتی است تا تیم‌های راه‌یافته به این رویداد، ایده‌های فناورانه و محصولات دانش‌بنیانی خود را به بزرگ‌ترین صنایع کشور، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شتاب‌دهنده‌های خصوصی و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه برای جذب تسهیلات و سرمایه‌گذاری عرضه کنند.

دکتر کلانتری با اشاره به فعالیت های پژوهشی در استان البرز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با  چهار واحد و مرکز دانشگاهی، فعالیت دو سرای نوآوری، سه مرکز رشد، چهار مرکز تحقیقاتی و فعالیت ۵۵۰ عضو هیئت علمی با تشکیل ستاد استانی و واحد برنامه‌ریزی برای حضور پررنگ استان البرز در این رویداد گام برداشت.

وی ادامه داد: این دانشگاه با بارگذاری مجموع ۳۸4 مورد در سامانه رویداد  وارد شد  که بعد از داوری های کشوری تعداد 154 مورد شامل 7 گروه پژوهشی، 17 هسته پژوهشی، 15 زیرساخت آزمایشگاهی، 13 هسته آزمایشگاهی، 4 هسته تعمیرکاران، 46 ایده و استارت آپ، 46 واحد فناور و 6 صنایع خلاق از استان البرز توسط داوران رویداد مورد پذیرش قرار گرفته شد، که در حال حاضر برای حضور آنها برنامه ریزی در دست انجام است .

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج اضافه کرد:باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان استان نیز با ارایه 15 محصول جدید و همچنین دبیرخانه برنامه علمی استان با ارایه 3 محصول جدید که حاصل همکاری مشترک مرکز تحقیقات مهندسی مواد پیشرفته و سرای نوآوری فناوری مواد  واحد کرج در راستای برنامه علمی استان( فلزات کمیاب و گرانبها)  بوده است حضور پررنگی در رویداد خواهد داشت.

وی بیان داشت: برگزاری یک چالش فناوری در راستای برنامه علمی استان و همچنین برگزاری 2 کرسی ترویجی علاوه بر حضور موثردر نمایشگاه از دیگر برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در زمان برگزاری رویداد خواهد بود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز