استاندار مازندران: ارتقای سطح کیفی نانوایی های استان در دستور کار قرار گیرد

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۱۳:۳۲:۳۳
کد خبر: ۱۳۲۹۹۷۲
استاندار مازندران: ارتقای سطح کیفی نانوایی های استان در دستور کار قرار گیرد
سید محمود حسینی پور گفت: در درجه اول باید ارتقاء سطح کیفی نانوایی های استان در دستور کار قرار گیرد و با تعیین ساز و کار های جدید شاهد تولید نان مناسب جهت تامین نیاز جمعیت شناور استان باشیم. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ،  سید محمود حسینی پور در جلسه کارگروه آرد و نان استان با اشاره به شرایط سختی که کرونا در کشور ایجاد کرده بود و شجاعت و جدیتی که دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور بر اساس سیاست های کلی نظام نسبت به اصلاح الگوی مصرف و مردمی سازی یارانه ها صورت داد، عنوان کرد: همه باید تلاش کنند تا طرح استراتژیک ساماندهی یارانه ها خصوصاً یارانه گندم، آرد و نان به منظور حل مشکلات کلان کشور به خوبی اجرا شود.

استاندار مازندران با توجه به مجهز کردن نانوایی ها به دستگاه کارتخوان هوشمند، تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم این طرح با توجه به حساسیت ای که موضوع نان در کشور ما دارد با موفقیت اجرا شود.

وی یادآور شد: گرچه گندم یکی از مهمترین محصولات راهبردی و استراتژیک در امنیت غذایی کشور است، ولیکن علیرغم اقدامات صورت گرفته در طول سالهای گذشته تداوم خودکفایی در تولید آن محقق نگردید و وضعیت آن پایدار نشد.

حسینی پور با بیان اینکه نان در سبد غذایی کشور استراتژیک و دارای اولویت اول است، تصریح کرد: ارتقای کیفیت خدمات نانوایی ها در تولید نان یکی از مهم ترین مسائلی است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشتند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه سایر کشورهای دنیا این مهم را سالهاست پشت سر گذاشتند و با تکنولوژی های نوین توانستند به محصول باکیفیت توام با کاهش ضایعات دست یابند، تاکید کرد : روند خدمات در نانوایی‌ها باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه سیاست های تشویقی و تنبیهی در نانوایی های استان باید به صورت توأمان مورد بررسی و شناسایی قرار گیرد، اظهار داشت: در همین راستا جشنواره نانوایان برتر در خرداد ماه سال جاری در استان برگزار می گردد.

حسینی پور با تاکید بر نظارت بیشتر بر فعالیت نانوایی ها خصوصا در زمان اجرای طرح ساماندهی یارانه های گندم، آرد و نان، افزود: نظارت بر نانوایی های استان باید تشدید شود و تعطیلی نانوایی ها باید بر اساس فرایند مشخص باشد و با تعطیلی غیرمجاز و کم‌فروشی و خارج کردن آرد از شبکه برخورد جدی صورت گیرد. تابلو متحدالشکل ساعت کار، وزن چانه و روزهای تعطیلی واحد صنفی باید در هر واحد خبازی نصب گردد.

وی گفت: سامانه توزیع آرد باید قابل رصد و پایش باشد که نیازمند پیگیری و نظارت دستگاه‌های مسئول جهت طراحی یک سامانه استاندارد در این راستاست.

نماینده عالی دولت در مازندران با توجه به حجم قابل توجه مسافران در ایام تعطیلات و جمعیت شناور استان تصریح کرد: در اجرای این طرح که موجب حذف سوء استفاده‌های دلالان در نظام تحویل و توزیع آرد می گردد باید توجه ویژه‌ای به استان مازندران داشت تا آسیبی به مردم استان و مسافران وارد نشود.

سید محمود حسینی پور با اشاره به اینکه مازندران اولین مقصد گردشگری در کشور می باشد، تصریح کرد: در درجه اول باید ارتقاء سطح کیفی نانوایی استان را در دستور کار قرار بدهیم و در کوتاهترین زمان تمام نواحی مازندران در تراز یک استان گردشگری قرار بگیرد و باید با تعیین ساز و کار های جدید شاهد تولید نان مناسب جهت تامین نیاز جمعیت شناور استان باشیم.

وی افزود: در روستاها و مراکز مختلف کشاورزی استان باید به سمت کاشت گندم برویم و کارخانه های تولید آرد در استان در بخش گندم سهم قابل توجهی دریافت کنند.

حسینی پور با اشاره به لزوم توجه بیشتر به سرمایه‌گذاران استانی بیان داشت: در فعالیت کارخانجات آرد استان نباید تنها به تولید آرد مورد نیاز مازندران بسنده کنیم. باید شرایطی را فراهم کنیم تا مازاد محصولات تولیدی این کارخانه ها به سمت خارج از استان نیز برود و حداکثر بهره برداری از این کارخانه ها صورت گیرد.

انتهای پیام

نظر شما