مرکز آموزش علمی کاربردی "آذین‌خودرو" بین المللی می‌شود

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۰۹:۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۳۳۰۵۹۵
مرکز آموزش علمی کاربردی آذین‌خودرو بین المللی می‌شود
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی آذین خودرو با تشریح مهمترین برنامه ها و اهداف این مرکز آموزشی گفت: با فراهم شدن زیرساخت های لازم وارتقاء مرکز به سطح بین المللی به زودی جذب دانشجو از خارج از کشور خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، در ایامی که صنعت قطعه سازی خودرو در کشور بیشترین فشارها را برای تامین با کیفیت نیاز بازار متحمل شده ضرورت دارد تا سطح علمی و مهارتی نیروی انسانی فعال در این بخش نیز ارتقاء یافته و همسو با نیاز روز حرکت کند.

مرکز آموزش علمی کاربردی آذین خودرو به عنوان واحد آموزش یکی از پیشروترین شرکت های تولیدی قطعات خودرو در این میدان مهم وارد شده و در سالهای اخیر به خوبی توانسته در راستای تربیت نیروی متخصص گام بردارد.

مدیریت جدید مرکز آموزش علمی کاربردی آذین خودرو با ماموریت و شرح وظایفی جدید تلاش دارد این اثربخشی و حضور را توسعه داده وعمق ببخشد و در این راستا برنامه های مدونی را پیش روی خود ترسیم کرده است.

برای آگاهی از این اهداف و برنامه ها گفتگویی با محسن عبدالهی رئیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی آذین خودرو انجام شده که در ادامه می خوانید:

*در آغاز معرفی از مرکز و ظرفیت های آن داشته باشید؟

این مرکز در زمینه صنعت قطعه سازی خودرو و رشته های مرتبط با این صنعت فعالیت می کند و به آموزش متقاضیان در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول است. خوشبختانه از زمان تاسیس و شکل گیری این مرکز، ظرفیت خوبی برای تربیت نیروی کار متخصص در زمینه قطعه سازی خودرو شکل گرفته و به عنوان یکی از مراکز سرآمد کشور در حوزه علمی و تخصصی مطرح شده است.

خوشبختانه دید شرکت آذین خودرو و مدیریت آن یعنی دکتر رضایی به عنوان پدر صنعت قطعه سازی خودرو در کشور به موضوع آموزش بسیار مثبت و کاربردی است و در سایه همین رویکرد تلاش خواهم کرد این مرکز آموزشی را در ابعاد مختلف ارتقاء دهم.

قول های خوبی برای توسعه و گسترش فعالیت ها در بخش های مختلف را از مدیران ارشد شرکت و همچنین دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز گرفته ایم واین امید وجود دارد که در فضای مثبت موجود بتوانیم گام های موثری را برداریم.

112

*اشاره ای به مهمترین برنامه های خود برای توسعه فعالیت ها داشته باشید؟

یکی از اهداف اصلی ما جذب دانشجوی خارجی و ارتقاء مرکز به سطح بین المللی است. دراین ارتباط جلساتی را با دفتر امور بین الملل دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور داشته ایم و توافقات اولیه حاصل شده است. برای نیل به این مهم نیازمندی ها و بستری را باید در بخش های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری مهیا کنیم که قول آن را از مدیریت شرکت گرفته ایم و به زودی جذب دانشجوی خارجی در این مرکز را شاهد خواهیم بود.

در عین حال با عنایت به ارزش و اهمیتی که مدیریت شرکت به موضوع آموزش دارد در تلاشیم که این مرکز آموزش را به سطح دانشکده ارتقاء دهیم و در جایگاهی بالاتر به امر آموزش عالی در حوزه های مرتبط با صنعت قطعه سازی خودرو بپردازیم. در این رابطه نیز از طرف مدیران شرکت و دانشگاه قول های مساعدی داده شده و این اتفاق نیز در آینده ای نزدیک رخ خواهد داد.

مورد دیگری را که با جدیت در دستور کار مرکز قرار داده ایم تدوین و برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی در قالب تک درس و تک پودمان و همچنین ورکشاپ های تخصصی و دوره های آزاد در زمینه های آموزشی مورد ماموریت شرکت آذین خودرو است که بخش تدوین و به روزرسانی سرفصل ها در حال انجام  است و بعد از تکمیل آن به سرعت آموزش دوره های تدوین شده اجرایی خواهد شد تا از این طریق بستر لازم برای علاقمندان فراهم شود.

*گویا در زمینه راه اندازی صدور گواهی های صلاحیت حرفه ای در زمینه صنعت قطعه سازی خودرو نیز اقداماتی در حال انجام است؟

بله ،در این حوزه هم یکی از برنامه های ما ایجاد مرکزی برای صدور گواهی صلاحیت های حرفه ای است تا از این طریق شرکت آذین خودرو به محلی برای محک خوردن وارزیابی فعالان حوزه قطعه سازی خودرو مبدل شود.

این اتفاق تاکنون در کشور سابقه نداشته و مرکز آموزش عالی علمی کاربردی آذین خودرو می خواهد در این ارتباط پیشگام باشد. خوشبختانه با مدیرکل دفتر صلاحیت های حرفه ای دانشگاه جامع جلساتی را در این خصوص داشته ایم و مذاکرات مقدماتی انجام شده و این عزیزان با حضور در مرکز ظرفیت ها و توانایی های مجموعه را رصد کرده اند و به نظرم بتوانیم تا قبل از پایان سال ۱۴۰۱ فرایند صدور گواهی صلاحیت حرفه ای را اجرایی کنیم.

* باتوجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری و توجه به تولید دانش بنیان در این رابطه چه برنامه ها و اهدافی را دنبال می کنید؟

تقویت حوزه استارت آپی و برگزاری رویدادهای شتابی یکی دیگر از محورهای مهم کاری این مرکز در سال جاری است. خوشبختانه در حوزه قطعه سازی ایده ها و طرح های بسیار خوبی از سوی اساتید و دانشجویان به دست ما رسیده و همین موضوع  مارا بر آن داشت تا به حوزه تولید دانش بنیان توجه بیشتری را معطوف کنیم.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پس از پایان سال تحصیلی، در تیرماه  سال جاری اولین رویداد استارتاپی را برگزار خواهیم کرد و طرح های منتخب با سرمایه گذاری و مشارکت مستقیم گروه صنعتی آذین خودرو حمایت شده وبه مرحله اجرا خواهند رسید.

هدف نهایی ما از برگزاری استارت آپ ها هدایت طرح ها وایده های برتر به سمت کارآفرینی، تولید و اشتغالزایی است و به همین منظور در فاز نخست ۳ استارت آپ توسط شورآی پژوهشی مرکز برنامه ریزی شده است که پس از اطلاع رسانی لازم و اعلام فراخوان برگزار خواهند شد.

* وصحبت پایانی شما؟

تمام تلاش ما این است که دانشجویان و اساتید حضورشان در مرکز صرفا برای شرکت در کلاس درس و گذراندن واحدهای درسی مشخص نباشد بلکه در کنار آن به فعالیت های پژوهشی، علمی، مهارتی و حتی فرهنگی و ورزشی بپردازند.

بنده معتقدم که دانشگاه باید با اجرای برامه های متنوع علمی، فرهنگی و پژوهشی به سطحی از جذابیت برسد که دانشجویان در روزهایی که کلاس هم ندارند علاقمند به حضور در محیط آموزشی باشند تا با انگیزه به دانشگاه بیایند و با رفتن از دانشگاه دلتنگ آن شوند.

قطعا برنامه های متنوعی را برای پویا شدن هرچه بیشتر مرکز علمی کاربردی آذین خودرو داریم که به دلیل محدودیت زمان تنها بخشی از آنها عنوان شد. ان شالله در ماه های آینده سمینارها، همایش ها و نشست های علمی، پژوهشی و ادبی در سطوح مختلف در این مرکز برگزار خواهد شد که اطلاع رسانی لازم در خصوص زمان اجرای آنها صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز