تقدیر از چهره های برتر فرهنگی ورزشی البرز در نخستین جشنواره "رسم جوانمردی"

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۲۲:۴۴:۵۱
کد خبر: ۱۳۳۰۸۱۴
با برگزاری جشنواره" رسم جوانمردی " در البرز، برترین های فرهنگ ورزش استان تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز؛ این جشنواره عصر امروز پنج شنبه با حضور حجت الاسلام احدی مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مجتبی جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز و معاونان این اداره کل، خانواده شهدا و جانبازان، روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانها، هیئت های ورزشی و سازمان های مردم نهاد جوانان در پارک تنیس کرج برگزار شد.

در این جشنواره که مناسبت روز فرهنگ پهلوانی نیز گرامی داشته شد، ورزشکاران زورخانه ای استان البرز به اجرای نمایش پرداختند.

همچنین خانواده شهدای ورزشکار شهید اوجانی و شهیدان چپردار نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

در پایان نیز ابراهیم جوادی در کشتی ، مهرزاد مهروان در والیبال نشسته ،محمد زعفرانی در تکواندو ناشنوایان،امیر جعفری در پارا وزنه برداری، نوید شمس ؛ تنیس روی میز،مصطفی جوادی؛ وزنه برداری، سید حسین موسی نیا؛ تکواندو،محمد خدایار؛ کاراته ناشنوایان، آتوسا فرهمند؛ تکواندو،مشکات الزهرا صفی؛ تنیس، فاطمه حسینی؛ موی تای،رقیه محمدیان؛ موی تای، سجاد غلامی؛ کشتی،محمد رسول قمرپور؛ کشتی ناشنوایان،حسین نوری؛کشتی  و امیر محمد گلزاده؛ والیبال به عنوان چهره های شاخص فرهنگی ورزشی تقدیر شد.

مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در این مراسم طی سخنانی برگزاری جشنواره رسم جوانمردی را نمادی برای ایجاد انگیزه پهلوانی در ورزشکاران ارزیابی کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین احدی اظهار کرد: جشنواره رسم جوانمردی برای معرفی برترین های اخلاق هر استان برگزار شده و بنا داریم هرساله به طور مستمر در هفته فرهنگ پهلوانی ادامه داشته باشد.

وی با بیان این که " این جشنواره نمادی برای ایجاد انگیزه پهلوانی در ورزشکاران است " گفت: معرفی پهلوانان گمنام از مهم ترین اولویت ها و اهداف جشنواره رسم جوانمردی به شمار می رود .

مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: انتظار داریم صداوسیما و رسانه های ما پهلوانی و مردانگی ورزشکاران را پررنگ تر منعکس کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز نیز در سخنانی گستره فرهنگ پهلوانی و رسم جوانمردی را در بر گیرنده و متوجه تمام اقشار و آحاد جامعه دانست.

 مجتبی جانعلی گفت:روز فرهنگ پهلوانی تنها مختص به یک قشر، یک گروه یا یک جامعه هدف نیست .

وی افزود: جشنواره رسم جوانمردی و امروز روز تمام ورزشکارانی است که با تاسی از مولا امیرالمومنین (ع) روحیات پهلوانی در آنها موج می‌زند و به نوعی این روز متعلق به همه رشته‌های ورزشی نیز می باشد.

جانعلی ادامه داد: فرهنگ پهلوانی و رسم جوانمردی برای ایرانیان بخشی از تاریخ و تمدن بوده و قداست آن بالاتر از هر ورزشی در جهان است، که در این رابطه وجود نام‌هایی همچون پوریای ولی و جهان پهلوان تختی نشان دهنده جایگاه والای این ورزش است .

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز تصریح کرد: امیدوارم ورزشکاران ما با تاسی از این بزرگان منش پهلوانی و رسم جوانمردی را در تمام شئون جامعه گسترش دهند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز