وزیر ارتباطات: در ۸ ماه گذشته ۵۰ درصد به تجارت خارجی ایران افزوده شد

۱۴۰۱/۰۲/۳۰ - ۲۳:۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۳۳۱۰۷۳
وزیر ارتباطات: در ۸ ماه گذشته ۵۰ درصد به تجارت خارجی ایران افزوده شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای اداری شهرستان چهاربرج با اشاره به اینکه مصوبات استانی قبل از سفر به هر استان مورد بررسی قرار می‌گیرد، اطمینان داد تمام این مصوبات اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، عیسی زارع پور در آخرین برنامه سفر خود به استان آذربایجان غربی به شهرستان تازه تاسیس چهاربرج رفت و در شورای اداری این شهرستان با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم، گفت: فقط مبلغ ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل به پیمانکاران به این دولت رسید که ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان برای این بدهی پرداخت می‌شود.

وی به افزایش ۵۰ درصدی تجارت خارجی در همین چند ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در همین شرایط سخت تحریم مشتری‌های جدیدی برای نفت ایران پیدا شده و فروش نفت افزایش داشته است.

زارع پور سفر دولت به ۲۱ استان در ۸ ماه را بی سابقه توصیف کرد و گفت: برای هر استان چندین جلسه قبل از سفر برگزار می‌شود و مسائل و مشکلات آنها بررسی و مصوباتی به تصویب می رسد.

وی افزود: در بین مردم و با مردم بودن را در گذشته کمتر شاهد بودیم در صورتی که رییس جمهور روز جمعه بعد از شروع طرح اقتصادی دولت، بین مردم می رود و با آنان صحبت می کند که باعث آرامش مردم می شود.

وزیر ارتباطات شیوه گذشته تخصیص یارانه را به غده سرطانی تشبیه کرد و گفت: این غده سرطانی برای بهبود وضعیت کشور باید جراحی می‌شد و عزم و اراده دولت این است که نگذارد این اتفاق بزرگ به کام مردم تلخ شود.

وی بخشی از مقاومت در برابر این طرح را از سوی دلالان و سودجویان عنوان کرد و افزود: دولت با شجاعت و جسارت این طرح را به نفع ملت تا انتها پیگیری می‌کند.

زارع پور در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مدت گذشته اشاره کرد و گفت: با قوت تمام پروژه فیبرنوری درب منازل و کسب و کارها را آغاز کردیم تا مردم بتوانند سرعت های چند ده برابر را در دسترسی به شبکه تجربه کنند.

وزیر ارتباطات این دستاوردها را نقاط امیدی عنوان کرد که باید به نسل جوان گفته شود چرا که رسانه های خارجی به صورت مداوم به دنبال ناامید کردن جوانان ما هستند.

وی به مردم و مسوولین شهرستان چهاربرج اطمینان داد که تمام مصوباتی که در دولت سیزدهم و در سفرهای استانی به تصویب می رسد حتما اجرایی می شود.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به برگزاری مراسم استقبال مسوولان شهرستانی و ایجاد ترافیک و بستن معابر، تذکر داد: بنده به هیچ عنوان به این کار رضایت ندارم چرا که با بستن معابر مردم دچار مشکل در رفت وآمد و رسیدگی به امور خود می شوند و امیدوارم در سفرهای بعدی تکرار نشود.

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات در پایان حضور خود در شهرستان چهاربرج به دیدار خانواده شهید ایوب حیرتی رفت و با تجلیل از این خانواده، تقدیر نامه‌ای را به پاس قدردانی تقدیم پدر این شهید کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز