به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زور خانه‌ای متنی از پهلوانی دیرینه اما جوان ، به جوانان پهلوان

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۱۳:۵۴:۴۸
کد خبر: ۱۳۳۱۳۲۴
به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زور خانه‌ای متنی از پهلوانی دیرینه اما جوان ، به جوانان پهلوان
به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زور خانه‌ای متنی از پهلوانی دیرینه اما جوان ، حسن رنگرز مدیر کل ورزش و جوانان مازندران به جوانان پهلوان منتشر شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا از مازندران ، در این پیام آمده است :

منت خدای را صانع بی‌همتا و بخشنده‌ی نفخه‌ی ربانی . همو که بر انسان مُلک تن ارزانی داشت و آنرا مرکب فیه‌مِن‌روحی برشمرد.
در نهاد آدمی اختیار قرار داد و او را بر امانت جسم و جان مُسخّر فرمود . و بشر در اثنای رشد و حیات دریافت برای توانمند ساختن این دو ودیعه ، دو دستگیر و یاریگر ، همراه اوست بر صناعت بدن (ورزش) و بر صناعت روح (ارزش).

امروز که در هفته‌ی پهلوانی قرار داریم ، برخود فرض می‌دانم تا برسم تجربه ، برای #نوجوانان و #جوانان سرزمینم کلامی بیادگار بگذارم :

امیدهای آینده‌ی ایران ! بسیار دیده‌اید که جوانی همتای شما در اخبار جهان درخشیده و درخت زحماتش به بَر رسیده و #قهرمان شده است . هر چند سخت اما این ثمر، حاصل عشق ، ممارست و تحمل سختی است.

اما باید بدانیم عمر این ثمره ، باندازه‌ی سال‌های جوانیست . روزی می‌رسد که جسم رو به افول می‌رود و از دستاوردهای ورزشی ، خاطراتی خوش می‌ماند و دیواری پر از نمادهای بُرد‌

اما آنچه بی‌تقویم و تاریخ در دفتر الهی ثبت و ضبط می شود که هرگز تاریخی برای آن نیست #پهلوانی است . و این یعنی : در اوج روزگار قدرت و شهرت ، #اخلاق_مدارانه زیستن .

و هر که طعم آنرا بچشد ، از هیچ فراز و فرودی نخواهد ترسید.

مؤمن بر آنم که نوجوانان و جوانان این مرز و بوم صناعت جسم را به پرورش جان پیوند زده و الگویی بی بدیل از #جوان_ایرانی را به دنیا خواهد نمایاند.

این ایام را به کلیه ی ورزشکاران سخت‌کوش ایران،بالأخص #مازندران و خانواده بزرگ #هیأت_پهلوانی و ورزش #زورخانه‌ای که در نهان و آشکار ، به تمرین انسانیت و اخلاق‌مداری می‌کوشند تبریک عرض کرده ، امید آن دارم در تمامی سطوح زندگی موفق و سربلند باشید.

حسن رنگرز

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز