​لزوم ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در شهرها

۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۲۳:۰۰:۳۱
کد خبر: ۱۳۳۲۱۷۴
​لزوم ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در شهرها
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری یزد گفت: با ایجاد بسترهای مناسب ورزشی، فرهنگی و اجتماعی توسط شهرداری ها می‌توان بسیاری از دغدغه‌های شهروندان را در شهر‌های مختلف تا حدود زیادی حل کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، مجتبی صداقت در حاشیه چهل و ششمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران، اظهار کرد: اگر در همه شهرهای کشور یک مسئله شناسی جدی وجود داشته باشد؛ دغدغه مسائل فرهنگی در همه شهرها با گذر نسل‌ها به شدت دیده خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوان این فاصله نسلی را کاهش داد، لازم است نهادهایی مانند شهرداری که با عموم مردم سروکار دارد به طور جدی وارد عرصه فرهنگی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری یزد افزود: قانون‌هایی که در حوزه سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری وجود دارد و توسط معاونین فرهنگی شهرداران در حال اجراست، می‌تواند تاثیر بسزایی در جامعه داشته باشد.

صداقت تصریح کرد: با ایجاد بسترهای مناسب ورزشی، فرهنگی و اجتماعی  توسط شهرداری ها می‌توان بسیاری از دغدغه‌های شهروندان را در شهر‌های مختلف تا حدود زیادی حل و فصل کرد.

وی در خصوص نحوه ارتباط توریسم گردشگری و مذهبی بیان کرد: از گذشته ارتباط مردم یزد و مشهد برقرار بوده یعنی بسیاری از شهروندان یزدی در مشهد منزل دارند و ایام خاص را در مشهد زندگی می‌کنند اما اکنون باید شهرداری‌ها وارد ارتباط شوند تا این ارتباط برای توریسم گردشگری نیز برقرار شود.

چهل و ششمین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران به میزبانی شهرداری مشهد مقدس طی روزهای ۲و ۳ خردادماه با حضور مسئولان ۱۹ کلانشهر ایران برگزار می‌شود.

این مجمع با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و رییس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس، احسان متولیان، دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و معاونین و رؤسای سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری های کلانشهر کشور به میزبانی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس در حال برگزاری است.

نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با هدف بررسی برنامه های کمیسیون در سال۱۴۰۱و انتقال تجربیات مدیریت شهری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی برپا شده است.

 

نظر شما