شهرستان طالقان ظرفیت ویژه ای در گردشگری کشاورزی دارد

۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۰۹:۲۹:۲۶
کد خبر: ۱۳۳۲۳۴۴
شهرستان طالقان ظرفیت ویژه ای در گردشگری کشاورزی دارد
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری در طالقان گفت: این شهرستان ظرفیتی ویژه در حوزه گردشگری کشاورزی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، شادی حاضری  اظهار کرد: در طالقان مشاهیر و مفاخر زیادی زندگی کرده اند و از لحاظ فرهنگی این شهرستان غنای بالایی دارد که باید در قالب اقداماتی مانند ایجاد موزه هایی از کتب و وسائل زندگی و یا حفظ منازل محل سکونت آنها به عنوان خانه های تاریخی به این بخش توجه ویژه ای شود‌.

وی با اشاره اهمیت توسعه اشتغال در شهرستان طالقان به منظور استفاده از ظرفیت انسانی بومی این منطقه و رشد جمعیت ساکن آن گفت: طالقان در حوزه گردشگری علاوه بر بناهای تاریخی در بخش گردشگری کشاورزی نیز پتانسیل ویژه ای دارد.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت های گردشگری در طالقان از ضرورت تزریق اعتبارات دولتی برای پیشبرد پروژه های متعدد در این بخش سخن گفت و افزود: ما نیز در اتاق بازرگانی البرز با همکاری فعالان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در پروژه های گردشگری طالقان برنامه ریزی خواهیم کرد.

حاضری با اشاره به اینکه گردشگری طالقان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد، افزود: این شهرستان همانند دیگر نقاط البرز نیازمند برپایی نمایشگاه های دائمی صنایع دستی و سوغات است و این خود به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری اقتصادی اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان طالقان تحت تاثیر توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی کمتر اسیر مسائلی مانند حاشیه نشینی و یا تکدی گری است، گفت: در دل روستاهای طالقان با حضور نیروهای بومی و جاذبه های تاریخی و طبیعی فرصت های مناسبی برای توسعه گردشگری کشاورزی وجود دارد.

 رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد: هر کدام از روستاهای طالقان خود یک فرصت بکر اقتصادی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است و البته در کنار نگاه مسئولان دولتی تکمیل زیرساخت های اقامتی و تفریحی در این شهرستان نیز اهمیت دارد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز