استاندار مازندران: باغ عباس‌آباد باید به مهم‌ترین مقصد گردشگری شرق مازندران تبدیل شود

۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۳:۴۷:۳۰
کد خبر: ۱۳۳۲۴۹۵
استاندار مازندران: باغ عباس‌آباد باید به مهم‌ترین مقصد گردشگری شرق مازندران تبدیل شود
استاندار مازندران گفت: پایگاه میراث جهانی باغ عباس‌آباد بهشهر می‌تواند گردشگری استان را تحت‌تأثیر قرار دهد و باید با اجرا شدن طرح مطالعاتی این مجموعه به مهم‌ترین مقصد گردشگری منطقه شرق مازندران تبدیل شود. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سید محمود حسینی‌پور در حاشیه بازدید از پایگاه میراث جهانی باغ عباس‌آباد بهشهر، گفت: متأسفانه ما از ظرفیت‌های مهم تاریخی‌مان در مازندران بهره مناسبی نبردیم. درصورتی‌که در استان‌هایی مانند اصفهان و یزد گردشگران زیادی با استفاده ازاین‌قبیل جاذبه‌ها جذب می‌شود. این نکته نشان می‌دهد که بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها اسیر برخی سیاست‌گذاری‌های مدیریتی استان است.

او افزود: طبیعت بی‌نظیر این منطقه در دوره صفویه موردتوجه شاه‌عباس قرار گرفت و اینجا را عمارت دوم خودش برای حکومت قرارداد. مازندران در آن زمان قطب صادراتی کشور بود و از همین‌جا کشور اداره می‌شد. این نکات نشان‌دهنده اهمیت این منطقه است.

استاندار مازندران گفت: پایگاه میراث جهانی باغ عباس‌آباد باید به مهم‌ترین مقصد گردشگری شرق مازندران تبدیل شود. این محوطه می‌تواند گردشگران بی‌شماری را که جویای چنین جاذبه‌های تاریخی هستند، جذب کند.

حسینی‌پور گفت: این باغ از معدود باغ‌های ایرانی است که در طراحی آن نگاهی برون‌گرا مدنظر قرار گرفت و از همین منظر یک اثر بی‌نظیر محسوب می‌شود. ضمن این‌که موقعیت طبیعی این باغ نیز آن را در بین باغ‌های ایرانی منحصربه‌فرد کرده است.

او افزود: در بازدیدی که از این مجموعه داشتیم مقرر شد به‌سرعت طرح مطالعاتی باغ عباس‌آباد که بودجه‌اش را در سفر استانی تدارک دیدیم و رئیس‌جمهور نیز با آن موافقت کرد سامان‌دهی و اجرا شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: با اجرای طرح‌های مناسب و سامان‌دهی این مجموعه مهم تاریخی باید بتوانیم باغ عباس‌آباد را محل عرضه و معرفی دستاوردهای مردم عزیز بهشهر در موضوع گردشگری و صنایع‌دستی تبدیل کنیم. این منطقه می‌تواند صنایع‌دستی بهشهر را بین‌المللی کند. من متأسفم که از چنین امکانی هنوز مردم بهشهر نتوانستند درآمد ایجاد کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز