راه اندازی ۲۳۰ خانه هلال در مناطق آسیب پذیر آذربایجان غربی

۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۵:۳۶:۰۸
کد خبر: ۱۳۳۲۵۵۷
راه اندازی ۲۳۰ خانه هلال در مناطق آسیب پذیر آذربایجان غربی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از راه اندازی ٢٣٠ خانه هلال در مناطق آسیب پذیر در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی، امیر جعفرزاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تمامی پایگاه‌های هلال احمر استان کاملا مجهز بوده و همچنین تمامی امکانات موردنیاز در حد لازم در انبارها دپو شده‌اند، گفت: ساماندهی انبارهای استان را نیز آغاز کرده‌ایم تا تمامی امکانات در شهرستان‌ها متناسب باشد. 

وی ادامه داد: تمامی عملیات امداد و نجات در حوادث صرفا برعهده هلال احمر نبوده و هلال احمر نیز جزئی از ستاد بحران به حساب می‌آید. 

جعفرزاده با بیان اینکه تعداد کادر ثابت هلال احمر در سطح استان ۲۴۱ نفر است، خاطرنشان کرد: ۳ درمانگاه و ۲ داروخانه نیز در استان فعالیت داشته که مجموع کارکنان در حوزه‌های درمان، ستادی و امدادی بیش از ۳۲۰ نفر بوده و متاسفانه ۵۰ درصد پست‌های سازمانی خالی است.

وی از راه اندازی ٢٣٠ خانه هلال در مناطق آسیب پذیر در سطح استان خبر داد و یادآور شد: این خانه‌های هلال با هدف توسعه و تقویت شبکه دسترسی خدمات داوطلبانه با استفاده از توان مردم از طریق گسترش خانه‌های هلال و آموزش و توانمند سازی مردم منطقه در مواجهه با مخاطرات و بحران‌ها و فعالیت‌های بشردوستانه و فرهنگی ایجاد شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی  با اشاره به اینکه 17 پایگاه امداد جاده‌ای هلال‌احمر در سطح استان وجود دارد، اظهار کرد: سه پایگاه نیز در دست احداث است.

وی با بیان اینکه داروخانه‌های هلال‌احمر استان افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در این راستا داروخانه ماکو در شمال استان و داروخانه تکاب در جنوب استان برای دسترسی بیشتر مردم راه‌اندازی می‌شود.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز