استاندار اردبیل: اجرای مردمی برنامه‌های فرهنگی نتیجه‌بخش‌تر و ماندگارتر است

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۰:۰۷:۰۸
کد خبر: ۱۳۳۲۶۹۱
استاندار اردبیل: اجرای مردمی برنامه‌های فرهنگی نتیجه‌بخش‌تر و ماندگارتر است
سیدحامد عاملی،اجرای مردمی برنامه‌های فرهنگی نتیجه‌بخش‌تر و ماندگارتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در نشست هم‌اندیشی با جمعی از صاحب‌نظران حوزه فرهنگی استان اظهار کرد:اجرای بروکراتیک برنامه‌های فرهنگی در قالب سیستم‌های اداری، نمی‌تواند موجب تحول در فرهنگ شود و اجرای مردمی برنامه‌های فرهنگی نتیجه‌بخش‌تر و ماندگارتر است که باید مردمی‌سازی برنامه‌های فرهنگی با اولویت مدرسه، مسجد، محلات و خانواده‌ها مورد توجه باشد.

تعیین اولویت‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی ضروری بوده و تلاش می‌شود با تشکیل کمیته عملیاتی، برنامه‌های فرهنگی دارای اولویت شناسایی و با تقسیم‌بندی منطقه‌ای و استفاده از نیروهای متخصص، اجرایی گردد.

خروجی برنامه‌های فرهنگی، تربیت نیروهای متخصص باشد

درونی شدن فرهنگ در باورها و توجه به ابعاد تربیتی در بین کودکان و نوجوانان دارای اهمیت است و در این راستا باید به افراد تاثیرگذار و دستگاه‌های فرهنگی و محله‌محور از جمله کانون‌های فرهنگی مساجد توجه شود.

باید خروجی اجرای برنامه‌های فرهنگی در آینده، تربیت نیروهایی متخصص در حوزه‌های مختلف از بین نوجوانان و جوانان باشد و در این راستا توجه به گفتمان‌سازی، آموزش در محلات و بین گروه‌های تاثیرگذار از جمله مادران و استفاده از ظرفیت مربیان پرورشی مدارس حائز اهمیت است.

لازم به ذکر است؛ در این نشست ۳ ساعته که تعدادی از صاحب‌نظران فرهنگی و پژوهشی استان اردبیل حضور داشتند‌، نظرات و ایده‌های کارشناسی پیرامون ایجاد تحول فرهنگی با رویکرد مردمی‌سازی برنامه‌های فرهنگی مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز