استاندار مازندران: تامین سلامت مواد غذایی از شاخص های توسعه است

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۳:۴۱:۰۶
کد خبر: ۱۳۳۲۸۹۶
استاندار مازندران: تامین سلامت مواد غذایی از شاخص های توسعه است
سیدمحمود حسینی پور با بیان این که تامین احتیاجات غذایی دنیا برای جمعیت رو به فزاینده فعلا بعنوان مهم ترین مسئله در امنیت غذایی مطرح است، گفت: تامین سلامت مواد غذایی از شاخص های توسعه است و باید از فناوری های روز برای استاندارد سازی محصولات غذایی بهره برد. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سید محمود حسینی پور در جلسه توسعه فناوری پرتویی در استان که با حضور پژمان شیرمردی، معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها برگزار شد، با عنوان اینکه امام خمینی (ره) به نیکی یاد کردند که خرمشهر را خدا آزاد کرد، چرا که عملیات بیت المقدس هم در تثبیت انقلاب اسلامی و هم در تغییر روند جنگ به نفع ملت ایران نقش داشت، خاطرنشان کرد : سازمان انرژی اتمی عملا در جهت تحقق فرمان مقام معظم رهبری " تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین " وارد میدان شده است که جای قدردانی دارد.

وی گفت: سالها در صنعت هسته ای کشور به ناروا، دشمنان جولان بحق ما را در یک حوزه نظامی بهانه کردند و موجب عقب ماندگی کشور در زمینه های توسعه ای شدند، در حالیکه در بسیاری از مباحث مهم استراتژیک کشور می توانیم از این صنعت استفاده کنیم .

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد :تامین احتیاجات غذایی دنیا برای جمعیت رو به فزاینده فعلا بعنوان مهم ترین مسئله در امنیت غذایی مطرح شده و ذهن دانشمندان دنیا را مشغول کرده است که خصوصا در صنعت کشاورزی و بهداشت بیشتر مورد توجه است و هرجا از غذا صحبت به میان می آید موضوع بهداشت سلامت اهمیت پیدا می کند و هرجا بحث استاندارد است موضوع غذای سالم مطرح می شود .

وی افزود :تامین سلامت مواد غذایی از شاخص های توسعه است، اگر می خواهیم در صادرات مواد غذایی به کشورهای همسایه مشکلاتمان را رفع کنیم باید در حوزه بهداشت و سلامت، خودمان را با مواردی که بعنوان استاندارد ها مطرح است، منطبق کنیم .

حسینی پور اظهار کرد: از اینکه استان مازندران بتواند در توسعه فناوری پرتوی، استاندارد سازی موثری را در تولید محصولات غذایی انجام دهد استقبال می کنیم.

وی یادآور شد : 30 محصول کشاورزی را مازندران در کل کشور تامین می کند و در طرح اقتصادی که در کشور در حال انجام است مازندران در بعضی تولیدات منجمله مرغ و روغن به داد کشور رسیده است و در تنظیم بازار این اقلام نقش بی بدیلی داشته است.

سید محمود حسینی پور تصریح کرد: با اراده و انگیزه ای که در استان وجود دارد، مازندران استحقاق توجه ملی را دارد و اعتبارات این استان باید افزایش پیدا کند و مردم باید از این طرح مطلع شوند و بسته اطلاع رسانی باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز