تقویت هویت ملی و مذهبی مبتنی بر مبانی شاهنامه

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۷:۰۸:۲۷
کد خبر: ۱۳۳۳۰۱۴
تقویت هویت ملی و مذهبی مبتنی بر مبانی شاهنامه
نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: لازم است تا مبتنی بر مبانی شاهنامه و محتوای قوی آن هویت شهری، ملی و مذهبی خودمان را تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، "مهدی ناصحی" در حاشیه رویداد فرهنگی هنری «حکیم طوس» اظهار کرد: مقام‌معظم رهبری در سخنانی می‌فرمایند «هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست»؛ لذا علت ماندگار شدن شاهنامه و کلام حکیم طوس نیز بیان اندیشه در قالب شعر است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عرصه‌های هنری، عرصه ادبیات است، افزود: فردوسی در شاهنامه بالاترین مضامین عرفانی و معنوی را در قالب شعر بیان کرده که به عنوان میراث تمدنی ایران اسلامی مورد توجه است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: ما در شورای ششم مبتنی بر شعار مشهد الرضا(ع) جهانشهر برکت و کرامت به دنبال ارتقا سطح هویت ملی و بین‌المللی مشهد هستیم.

ناصحی اضافه کرد: بعد از مضجع ملکوتی امام رضا(ع)، یکی از مهم‌ترین عناصر تمدنی مشهد، وجود آرامگاه حکیم طوس است.

وی ادامه داد: در این راستا ما باید همت خود را به‌کار ببریم تا بتوانیم در میان ملت‌های جهان و فارسی زبانان جایگاه فردوسی را ارتقا بدهیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: لازم است تا مبتنی بر مبانی شاهنامه و محتوای قوی آن هویت شهری، ملی و مذهبی خودمان را تقویت کنیم.

ناصحی در خصوص رویداد فرهنگی و هنری حکیم طوس، عنوان کرد: برگزاری این دست از رویدادها، بسیار با ارزش است و می‌تواند به عنوان عنصر وحدت بخش برای مردم عمل کند.

وی در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم این برنامه‌ها را با کیفیت بیشتر و حضور مردمی پرشورتری توسعه دهیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز