آیت ا... علم الهدی: ایجاد گرانی و احتکار کالا از هر جنایتی بدتر است

۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۱۶:۰۶:۵۰
کد خبر: ۱۳۳۳۵۰۹
آیت ا... علم الهدی: ایجاد گرانی و احتکار کالا از هر جنایتی بدتر است
امام جمعه مشهد گفت: دولت دست به یک حرکت اصلاح طلبانه زده و یارانه را به جیب ۷۲ میلیون نفر ریخته است و در چنین شرایطی ایجاد گرانی در کشور و احتکار کالا از هر جنایتی بدتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد افزود: کسانی که قبلا اجناس خود را با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریده اند و حالا که ارز از کالا حذف و قیمتها تغییر کرده، درصدد فروش آن به قیمت روز و دریافت سود ۱۰۰ درصدی هستند بدانند پول حاصل از آن، بی انصافی و حرام بوده و به فرموده امام صادق (ع) نجس است.

وی اضافه کرد: امام صادق (ع) زمانی که به لحاظ معیشتی دچار سختی بودند، هزار دینار به غلام خود دادند که کالایی خریده و در مکانی دیگر به فروش برساند و تجارتی کند، آن غلام پول را کالایی خرید و در مسیر مصر بود که متوجه شد کالایی که خریداری کرده در مصر کمیاب است و می تواند آن را به چند برابر قیمت بفروشد از این رو همین کار را کرد و هزار دینار را به ۲ برابر رساند.

او ادامه داد: آن غلام هنگامی که به نزد امام صادق (ع) آمد و ۲ کیسه هزار دیناری را در مقابل آن حضرت گذاشت و به طور کامل ماجرا را برای امام تعریف کرد آن حضرت برآشفت و فرمود "شما بی انصاف هستید، این پول عین نجسی و پلیدی است، انسان با شمشیر در میدان جنگ نبرد کند آسانتر از به دست آوردن رزق حلال است" سپس آن حضرت کیسه هزار دیناری خود را گرفت و آن کیسه دیگر را به غلام بازگرداند.

امام جمعه مشهد گفت: مشکل امروز ما این است که برخی کسانی که خود را به امام صادق (ع) نزدیک می دادند و برای او سوگواری می کنند، خلاف آموزه هایش عمل کرده و کالاهای خود را در شرایط کنونی بازار، گران می فروشند که این کسب، روزی حرام و به فرموده امام صادق (ع) نجس است چه طور با این پول نجس فرزندان خود را سیر می کنید و پرورش می دهید؟

علم الهدی افزود: مساله گرانی در کشور بی تاب کننده است، بنا به فرموده امام صادق (ع) گرانی موجب بداخلاقی، از بین بردن امانتداری و ارتکاب به دزدی، افسردگی و دلمردگی می شود.

وی اضافه کرد: بنا به فرمایش پیامبر اعظم (ص) فرد محتکر ملعون است و در قیامت روی پیشانی او می نویسند "کافر" و نشیمنگاهش پر از آتش می شود؛ چه طور برخی راضی می شوند با احتکار مایحتاج مردم، خون والدین شهدا را در شیشه کنند؟ جنایتی از این بالاتر نیست.

انتهای پیام

 

نظر شما