کاهش روزانه بیش از ۱۲۶ هزار لیتر مصرف آب در پالایشگاه گاز ایلام

۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۰۹:۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۳۳۴۷۴۴
کاهش روزانه بیش از  ۱۲۶ هزار لیتر مصرف آب در پالایشگاه گاز ایلام
مدیر عامل شرکت پالایش گاز ایلام از کاهش روزانه بیش از 126 هزار لیتر مصرف آب در این واحد صنعتی خبر داد و گفت: فرهنگ الگوی صرفه جویی مصرف آب در بین کارکنان این شرکت به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا ایلام، روح اله نوریان با بیان اینکه آزمون خطوط آب زیر زمینی آتش نشانی این واحد صنعتی با استفاده از گاز هلیوم باعث کاهش بیش از 100 هزار لیترآب در روز شده است، افزود:همچنین استفاده از آنتی اسکالانت در احیا بسترهای رزینی در واحد های تصفیه آب باعث صرفه جویی بیش از 26 هزار لیترآب در روزگردیده است .

وی ادامه داد : برای بازچرخانی آب این پالایشگاه اقدامات موثری در دست اقدام است که در آینده نزدیک با نصب تجهیزات، روزانه حدود 300 هزار لیتر آب خروجی واحد تصفیه پساب به چرخه مصرف این مجموعه باز می گردد.

وی با بیان اینکه محدودیت منابع آب و افزایش تقاضا سبب شده که امروزه بسیاری از نقاط جهان از جمله کشورمان با مشکل تنش و یا بحران آبی مواجه شوند، اظهارداشت: یکی از اقداماتی که می تواند اثرات مشکلات ناشی از کم آبی را کاهش دهد، فرهنگ سازی در رابطه با نجات آب و اصلاح الگوی مصرف آن می باشد که این موضوع در بین کارکنان شرکت پالایش گاز ایلام نهادینه شده است.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه این تفکر به همراه فرهنگ سازمانی در بین کارکنان باعث ایجاد بهره وری در مصرف آب شده است، تصریح کرد: این تفکر مهم و ارشمند به همراه فرهنگ سازمانی که یکی از دستاوردهای همه جانبه کارکنان برای کاهش مصرف آب با اجرای پیشنهادها و پروژه های متعدد به ثمر نشست که باعث کاهش قابل توجه مصرف آب در این مجموعه شده است.

نوریان گفت: این روند کاهش مصرف آب در شرکت پالایش گاز ایلام درراستای استفاده بهینه از منابع آب موجود، کاهش مصارف آب در نواحی فرآیندی و غیر فرایندی تنها برخی از اقداماتی که در این راستا انجام شده است.

وی به اقدامات انجام شده برای مدیریت مصرف آب در این پالایشگاه اشاره کرد واظهار داشت: پایش مستمرآب، رفع مشکل پمپ کاندنس برگشتی، بررسی مه پاش های فن های خنک کننده، کاهش تعداد دیگ های بخار در مدار بهره برداری و کنترل مستمر خطوط لوله از لحاظ شکستگی و خوردگی از مهمترین اقدامات بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز