آغاز طرح بینایی سنجی کودکان کردستانی

۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۰۹:۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۳۳۴۷۶۳
آغاز طرح بینایی سنجی کودکان کردستانی
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۹۵ هزار نفر از کودکان مشمول طرح، مورد سنجش بینایی قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ ناصر کریمیان گفت: برای اجرای طرح بینایی سنجی (آمبلیوپی) ۱۱ پایگاه سیار در استان دایر شده که از طریق دستگاه و ۴۶ مرکز مثبت زندگی نیز از طریق ایچارد، کار بینایی سنجی کودکان سه تا ۶ سال استان را انجام خواهند داد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال ۹۵ هزار کودک سه تا ۶ سال زیرپوشش طرح قرار خواهند گرفت، برای اجرای طرح بیش از ۹۸ غربالگر سطح یک، بینایی سنج و چشم پزشک همکاری خواهند کرد.

او می گوید: پیشگیری از تنبلی چشم در سه سطح انجام می‌شود که در سطح اول غربالگری، در سطح دوم بینایی سنجی و در سطح سوم ارجاع به متخصص صورت می‌گیرد.

کریمیان گفت: اجرای این طرح فقط به پوشش ختم نمی‌شود، بلکه در مراحل بعدی کودکانی که با اختلالات بینایی از جمله تنبلی چشم و یا کم بینایی مواجه هستند به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شوند.

به گفته او سال گذشته برش کشوری برای اجرای این طرح در استان ۶۱ هزار کودک بود که ۷۶ هزار کودک زیرپوشش قرار گرفتند.

کریمیان گفت: از این تعداد ۸۳ نفر آمبلیوپی و ۲ هزار و ۲۲۴ نفر نیز دارای سایر اختلالات بینایی تشخیص داده شدند، ضمن اینکه سال گذشته ۷۲۵ مورد کمک هزینه و ۲۵ مورد کمک هزینه عمل جراحی به خانواده‌های بی بضاعت پرداخت شد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان سن طلایی تشخیص و درمان تنبلی چشم را زیر پنج سالگی اعلام کرد و از خانواده‌ها خواست، برای اطمینان از سلامت بینایی کودکان سه تا ۶ ساله خود به پایگاه‌های سنجش بینایی در شهر‌ها و روستا‌های محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز