۲۱۴ هزار سالمند در استان البرز سکونت دارند

۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۱:۰۴:۵۳
کد خبر: ۱۳۳۴۸۴۲
۲۱۴ هزار سالمند در استان البرز سکونت دارند
مدیر کل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه براساس آخرین آمارها 214هزار و 75 سالمند در این استان زندگی می کنند گفت: باید شرایط راه اندازی خانه های امید در البرز مهیا شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، وجیهه محمدی فلاح اظهار کرد: به لحاظ جمعیت بالای افراد مسن طالقان پیرترین شهرستان استان البرز و شهرستان اشتهارد به لحاظ آمار بالای جمعیت جوان، جوان ترین شهرستان استان البرز است.

وی ادامه داد: رشد آمار سالمندی فراتر از پیش بینی ها بود پس زیر ساختهای اجتماعی، فرهنگی وخانوادگی لازم باید هرچه سریعتر فراهم شود.

مدیر کل بهزیستی البرز بیان داشت: اکنون  ۲۰ مرکز توانبخشی و نگهداری سالمندان با ظرفیت اسمی یک هزار و ۳۰۷ نفر داریم  که در آنها یک هزار و ۱۰۹ نفر نگهداری می شوند.

محمدی فلاح گفت: ۸۰ درصد سالمندان نیازبه حمایت های خاصی ندارند و میتوانند خانواده محور توانمند سازی شوند.

مدیرکل بهزیستی البرز تاکید کرد: آموزش سالمندان و خدمات تخصصی، ارایه خدمات توانبخشی در منزل از جمله اقدامات انجام شده در راستای حمایت هرچه بیشتر از این قشر است.

وی با اشاره به نبود خانه های امید در استان البرزافزود: خانه‌های امید مراکزی فرهنگی و اجرایی برای انجام امورات مربوط به سالمندان هستند، خانه‌های امید به عنوان پاتوقی برای شهروندان تلقی می‌شوند و باید با تخصیص اعتبار و امکانات مناسب، شرایط راه‌اندازی آنها در استان البرز مانند سایر استانهای کشور فراهم گردد.

وی در پایان تاکید کرد: امروز برای ارایه خدمات بهتر به سالمندان نیازمند همراهی هرچه بیشتر سایر دستگاه های اجرایی هستیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز