بیانیه بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در محکومیت اهانت به مقدسات مسلمانان

۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۳:۳۹:۴۱
کد خبر: ۱۳۳۴۹۳۹
بیانیه بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در محکومیت اهانت به مقدسات مسلمانان
در پی اکران فیلم موهن در جشنواره فیلم کن و توهین به اعتقادات مسلمانان و هشتمین امام شیعیان، بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، به دنبال اقدام ضدفرهنگی و نمایش فیلم موهن در جشنواره «کن» که موجب خشم و انزجار مسلمانان و شیعیان شد، بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام از همه هنرمندان برای خلق آثار هنری فاخر پیرامون سبک و سیره رضوی دعوت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بارگاه ملکوتی حضرت رضا علیه السلام قرن هاست که میعادگاه عاشقان ولایت و امامت و میقات دلدادگان آن امام همام است.

آستان مقدس رضوی سالیانه میلیون ها زائر دلسوخته را از اقصی نقاط میهن اسلامی و دیگر کشورها به خویش فرا می خواندتا قلب های مهربان خود را دخیل پنجره فولاد ببندند.

حرم منور امام رضا(ع) وعده گاه کسانی است که دل در گرو امام مهربانی ها دارند تادرفضای معنوی و مقدس حرم دل از کینه و خصومت بزدایند و قلوب خود را سرشار از عشق ومحبت کنند و مشهد شهر مقدسی است که این مضجع شریف را عاشقانه چون نگینی در آغوش گرفته است.

اقدام ناجوانمردانه کسانی که با دستمایه قرار دادن جنایت‌های مجرمی که با انحراف و بدفهمی از آموزهای دینی ومعارف رضوی دست به جنایت زده و با محاکمه در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به اشد مجازات رسیده است وبا استفاده ابزاری از سینما که باید درخدمت اخلاق ،معنویت وبشریت باشد، به اعتقادات دینی میلیاردها مسلمانان و حرم مطهر رضوی وسرزمین مقدس مشهد الرضا اهانت کرده اند، نزد همه آزادگان جهان حرکتی محکوم نفرت انگیز وشایسته انزجار است.

بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام ضمن محکوم کردن این اقدام ضد فرهنگی از تمامی اهالی فرهنگ و ادب دعوت می کندهمه توان واستعداد خود را برای دفاع هنرمندانه ازاین مضجع شریف وسرزمین مقدس به کارگیرند و هنر را درخدمت ترویج معنویت واخلاق، معارف دینی وفرهنگ رضوی قراردهند.

بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز