پیگیر ایجاد شهرک لجستیک در شهرستان خوی هستیم

۱۴۰۱/۰۳/۱۸ - ۱۲:۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۳۳۷۲۴۲
پیگیر ایجاد شهرک لجستیک در شهرستان خوی هستیم
استاندار آذربایجان غربی گفت: سفر رئیس جمهور به استان و حضور در مرز، پیام مهم منطقه ای و بین المللی مبنی بر وجود امنیت پایدار در این منطقه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان بامداد امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم شهرستان خوی، استفاده از کلیدواژه "وجود امنیت پایدار در استان" را یکی از مهمترین مولفه های توسعه در منطقه عنوان کرد و افزود: سفر رئیس جمهور و بازدید از مرزهای استان از اشنویه تا حاج عمران و تمرچین، بیانگر وجود امنیت پایدار در آذربایجان غربی است که می تواند گشایش در حوزه های سرمایه گذاری و توسعه ای استان را موجب شود.

وی در ادامه دستاوردهای سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی را بی سابقه دانست و خاطرنشان کرد: در این سفر حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان در دو بخش تسهیلات حوزه های اقتصادی و اعتبارات هزینه ای و عمرانی مصوب شد که در راستای توسعه، پیشرفت و آبادانی آذربایجان غربی هزینه خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر تداوم نهضت تکمیل پروژه های نیمه تمام، افزود: حدود سه هزار پروژه نیمه تمام در آذربایجان غربی وجود دارد که همچنان بلاتکلیف مانده و در مرحله استهلاک قرار گرفته اند که بر همین اساس دولت سیزدهم و به تبع آن مدیریت استان، تکمیل پروژه های نیمه تمام را در اولویت برنامه های خود قرار داده اند.

معتمدیان در بخش دیگری از سخنان خود به فرایند سفرهای شهرستانی اشاره کرده و یادآور شد: در سفرهای شهرستانی با برقراری تعامل بین مسئولان شهرستانی، استانی و ملی، در تدوین و اجرای برنامه ها از ظرفیت نهادهای انقلابی نظیر بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قرارگاه های پیشرفت و آبادانی، بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز بهره می گیریم.

وی در ادامه با اشاره به ترسیم نقشه راه مدون برای هر شهرستان تحت عنوان برنامه میان مدت، افزود: بالاترین نهاد جهت اجرایی کردن برنامه های میان مدت، شورای برنامه ریزی استان است که جلسات این شورا با حضور اعضای اصلی آن در شهرستان ها در پایان هر سفر برگزار می‌شود تا با تجمیع نظرات، یک برنامه منسجم کارشناسی شده با قابلیت اجرایی، ارائه شود.

استاندار آذربایجان غربی بهره وری و تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت تحت عنوان خزانه محلی را بخشی از برنامه های توسعه گرایانه دولت سیزدهم معرفی کرده و گفت: سرمایه اولیه ۲ هزار میلیارد تومانی به عنوان آورده اولیه و همچنین مازاد درآمد مالیاتی استان، مازاد درآمدهای موجود در سایر بخش ها، مولدسازی در فروش ابنیه و املاک دولتی و عوارض مالکانه معادن در اختیار این صندوق قرار خواهند گرفت تا در قالب مدیریت هیات امنایی با مسئولیت استاندار، در جهت رشد اقتصادی و برنامه های توسعه ای استان مورد استفاده قرار گیرد.

معتمدیان از خوی به عنوان شهرستانی مهم و استراتژیک به لحاظ جمعیت و موقعیت جغرافیایی یاد کرد و افزود: این منطقه به دلیل ظرفیت های عظیم معدنی، کشاورزی و گردشگری، مورد توجه ویژه در برنامه ریزی های کلان خواهد بود.

وی در پایان وجود مرز رازی در شهرستان خوی را یک مزیت ویژه اعلام کرده و گفت: ما برای این مرز که یکی از مهمترین مبادی ورودی جمهوری اسلامی ایران به ترکیه و تنها مرز ریلی کشور به اروپاست، برنامه های بسیار خوبی چون ایجاد شهرک لجستیک در این شهرستان با توجه به موقعیت ممتاز خوی در تجارت بین الملل در دستور کار داریم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز