خیر کردستانی بالغ بر یک میلیارد ریال برای تجهیز پایگاه کوهستان سنندج هزینه کرد

۱۴۰۱/۰۳/۲۰ - ۱۰:۵۶:۱۹
کد خبر: ۱۳۳۷۸۳۲
خیر کردستانی بالغ بر یک میلیارد ریال برای تجهیز پایگاه کوهستان سنندج هزینه کرد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: یک خیر کردستانی در اقدامی خیرخواهانه ، یک میلیارد ریال برای تجهیز پایگاه کوهستان هلال احمر در آبیدر سنندج هزینه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ پیام جلالی گفت: در طول سال هزاران نفر از مردم کردستان برای تفریح و کوهنوردی به قله ی آبیدر می روند و گاهاً به دلیل عدم آشنایی با مسیر و همچنین همراه نداشتن تجهیزات کوهنوردی دچار مشکل شده و نیاز به امدادرسانی دارند.

او می گوید: از این رو جمعیت هلال احمر استان کردستان از سال ۱۳۸۹ اقدام به تشکیل تیم کوهستان و استقرار آن بر فراز کوه آبیدر نمود و خدمات ارزشمندی را هموطنانی که قصد صعود به کوه آبیدر را داشتند ارائه نمود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت:یک خیر کردستانی در اقدامی خداپسندانه، در جهت استقرار سیستم برق خورشیدی برای روشنایی این پایگاه و تجهیز تیم کوهستان آبیدر به امکانات و تجهیزات نجات در ارتفاع و کوهنوردی یک میلیارد ریال هزینه کرده است.

پیام جلالی گفت: تیم کوهستان جمعیت هلال احمر متشکل از ۱۹ نفر نجاتگران خبره است که در روز‌های پنجشنبه و جمعه هر هفته در محل پایگاه امداد و نجات کوهستان بر فراز کوه آبیدر مستقر شده و به ارایه خدمت امدادی به مردم می‌پردازند.

به گفته او، تیم امداد و نجات کوهستان آبیدر تا کنون در ۱۰۵ عملیات امداد و نجات شرکت کرده و به عنوان یک تیم تخصصی آماده ارائه خدمت در همه ساعات شبانه روز به کوهنوردان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان می گوید: کوهنوردانی که در هنگام صعود به کوه آبیدر دچحادثه می‌شوند می‌توانند با شماره گویای ۱۱۲ در همه ساعات شبانه روز تماس بگیرند تا نجاتگران ما در کوتاهترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شوند.

جلالی در پایان با تقدیر از اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه این خیر سنندجی در خصوص تجهیز پایگاه امداد و نجات کوهستان آبیدر گفت: این اقدام ارزشمند می‌تواند نقش بسزایی در بالا رفتن کیفیت خدمات رسانی نجاتگران هلال احمر به مردم سنندج داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز