زائران در سرسرای بهشت...

۱۴۰۱/۰۳/۲۱ - ۰۹:۴۳:۵۰
کد خبر: ۱۳۳۸۰۵۰
شهر شلوغ است و گرمای هوا طاقت‌فرسا، هنوز یک‌ساعتی به اجتماعشان مانده است، ابرها در آسمان نوید باران و هوایی تازه می‌دهند. انگار آسمان با زمین همدل شده‌ است تا با هوای لطیفی که ارمغان میلاد شمس الشموس است شبی زیبا برای عاشقان و ارادتمندان حضرت رضا(ع) رقم بزند.

به گزارش آستان نیوز، ساعت حوالی ۵ عصر است، آسمان صاف و از گرمای هوا کاسته شده است همه‌چیز محیای گل‌باران حرم شده است. خیابان نواب صفوی یا همان پایین خیابان میعادگاه زائران و مجاوران شده است. به‌رسم ادب خدام از پایین پای حضرت رضا(ع) به سمت حرم حرکت می‌کنند.

گل‌باران خادمان است اما زائران و مجاوران هم همراه می‌شوند. شاخه‌های گل بین خادمان توزیع می‌شود. همه پشت پرچم منقش به علی بن موسی‌الرضا(ع) حرکت می‌کنند و نوای «ای نوای قلب زارم هرچه دارم از تودارم» بین همه زمزمه می‌شود.

چشم‌ها نمناک شده و دست‌ها از روی ارادت به سمت بارگاهش بلند شده. زائر و مجاور گوشی‌ به دست لحظات پر از شور و معنویت را ثبت می‌کنند. هر زائر یک رسانه می‌شود برای متصل کردن دل‌هایی که از این قبله‌گاه فاصله دارد.

 

حرم مطهر امام رضا(ع) در بارانی از گل‌ها

مدح و ثنا حضرت خورشید

تا حرم همه مدح و ثنا می‌گویند و بانوای خادمان همراه می‌شوند. جماعت به ورودی باب الکاظم(ع) می‌رسند، خدام دیگری با عود و اسپند به استقبال کاروان آمده‌اند تا خوشامدگوی اجتماع باشند.

باران نم‌نم می‌بارد و کاروان گل به دست در صحن پیامبر اعظم(ص) گرد هم می‌آیند و نوای خوشامدی یا علی بن موسی‌الرضا(ع) باز فضای حرم را پُر می‌کند.

حرم غوغاست، خدام با شاخه‌های گل وارد می‌شوند و زائران بادل‌های گره‌بسته به ضریح عاشقی به‌رسم تبرک گل‌ها را به ارمغان می‌برند به این امید که زیارتی مقبول درگاهش داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز