شهردار سنندج: تپه ها ظرفیتی ارزشمند برای جذابیت شهر است

۱۴۰۱/۰۳/۲۱ - ۱۰:۳۴:۱۴
کد خبر: ۱۳۳۸۰۹۷
شهردار سنندج: تپه ها ظرفیتی ارزشمند برای جذابیت شهر است
شهردار سنندج از تپه های اطراف شهر سنندج به عنوان ظرفیت ارزشمند برای جذابیت شهر نام برد و گفت: ریل گذاری لازم را به صورت برنامه ریزی شده برای نجات و حفظ تپه های شهر انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ سیدانور رشیدی در جلسه ساماندهی تپه ها و چشمه های سنندج شهر هزار تپه اظهار کرد: تپه های اطراف شهر سنندج ظرفیت ارزشمند برای جذابیت شهر است از این رو ریل گذاری لازم را به صورت برنامه ریزی شده برای نجات و حفظ تپه های شهر انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به راه اندازی دپارتمان علمی و تخصصی در راستای انجام برخی اقدامات در خصوص نجات و احیای تپه های شهر سنندج گفت: این دپارتمان در یکی از بهترین نقاط شهر راه اندازی و به زودی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می کند.

به گفته وی، در راستای تحقق اهداف و برنامه ها از جمله احیای چشمه ها و جلوگیری از نابودی تپه ها و غیره ساختار این دپارتمان مشخص شده و از تکنولوژی و بسترهای کاملا تخصصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه به صورت تخصصی و علمی بحث کانون کوهنوردی و تیم کوهنوردی شهرداری در این دپارتمان شکل گرفته است، گفت: در راستای تحقق اهداف و برنامه های شهر خلاق موسیقی،پایتخت کتاب ایران، حفظ تپه ها و چشمه ها با دعوت همکاری از افراد صاحب نظر و متخصص اقدامات مختلفی در این دپارتمان تخصصی انجام می شود.

وی خواستار تعیین شرح وظایف هر کدام از ادارات و سازمان ها و اعضا دراساس نامه احیای چشمه ها و تپه های شهر سنندج شد و گفت: به عنوان شهرداری وظیفه داریم در خدمت شهر باشیم و به عنوان پایه اصلی موضوع در مورد تصمیم گیری و تصمیم سازی برای شهر اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم قبل از هر نوع تصمیماتی که در کمیسیون ها ماده صد و غیره گرفته می شود موضوعات در این دپارتمان تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه شهرداری سنندج در قالب « پویش سنه  سبز» گفت: در همین راستا برای تپه توس نوذر و سایر تپه های سطح شهر برنامه هایی داریم و مسیر دسترسی مردم به تپه ها را تسهیل خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: دنبال عملیاتی کردن کار در بحث نجات بخشی و احیای تپه های سطح شهر هستیم و اگر روند کار با کمی تاخیر مواجه است، اطمینان داشته باشید ریشه ای کار خواهیم کرد.

انتهای پیام

 

 

نظر شما