وزیر فرهنگ و ارشاد: باید هنر در اشاعه فرهنگ رضوی به کار گرفته شود

۱۴۰۱/۰۳/۲۲ - ۰۹:۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۳۳۸۴۶۸
وزیر فرهنگ و ارشاد: باید هنر در اشاعه فرهنگ رضوی به کار گرفته شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:مجموعه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) فرصت مغتنمی را برای ابراز ارادت مشتاقان به ساحت قدس رضوی فراهم کرده است و باید از این ظرفیت برای اشاعه فرهنگ رضوی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد مهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه دوره نوزدهم و آغاز دوره بیستم جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در تالار قدس حرم مطهر رضوی افزود:در آثار ارایه شده در این جشنواره شاهد عواطفی بودیم که نثار این امام بزرگوار شده است و  امروز شاهد آن هستیم که جامعه دینی کشور ما مالامال از عشق و عاطفه به این امام بزرگوار است.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد ادعا می کنند که مردم نسبت به امور دینی کمتر علاقه نشان می‌دهند ادامه داد: اجرای یک سرود که استغاثه به امام زمان (عج) است اکنون آنچنان جنب و جوشی در کشور ایجاد کرده است که عاشقان و دلدادگان را به دور هم جمع می‌کنند تا آنرا با هم  زمزمه کنند و این قدرت هنر را نشان می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: هنرمندان اصیل و اسلامی افتخارشان خدمت به ائمه اطهار است و هر هنرمندی افتخار می‌کند که بتواند توفیق خدمت به این امام بزرگوار را داشته باشد. در حرم شریف رضوی شاهد آثاری از عشق هنرمندان هستیم که در طول تاریخ و اعصار با گره خوردن به این امام بزرگوار، جاودانه و ماندگار شده است.

او گفت:محبت به خاندان اهل بیت علیهم السلام در جای جای کشور و سایر کشورهای دنیا فارغ از مذهب موج میزند و حال آنکه افرادی فکر می‌کنند، می‌توانند در مقابل خورشید در حلال رضوی اخلال ایجاد کنند.

اسماعیلی ادامه داد: بعد از هجرت پیامبر اسلام (ص) که تاریخ اسلام بر پایه آن ثبت شد، شاهد بزرگترین هجرت در موضوع تمدنی و علمی در زمان هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو هستیم و تمدن بزرگ اسلامی مرهون این هجرت تاریخ ساز است.

وی اظهار کرد:دشمنان می‌خواستند از مسیرهایی امام را عبور دهند که ناشناخته بمانند ولی این اقدام آنها باعث شناخت بیشتر مردم از ایشان و معارف بزرگ اسلامی شد که حدیث سلسله الذهب بزرگترین نمونه آن است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع ) نیز با اشاره وظیفه این بنیاد در معرفی و تبیین فرهنگ رضوی گفت: دشمنان اسلام از توجه مردم به این بارگاه هراس دارند و این ترس همچون خاری در چشم آنها است و تلاش می‌کنند تا عنکبوت صفتانه با جذب مردم به این خاندان مقابله کنند. 

محمود رضا برازش افزود: این بنیاد وظیفه دارد مشعل فروزان امام رضا (ع) را به جهانیان بشناساند و بر همین اساس با کمک سازمانهای و ارگانهای مختلف در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت در این مسیر را  برنامه ریزی کرده است.

وی اظهار کرد: بر همین اساس مسابقات فرهنگی و هنری مختلفی در سراسر کشور برنامه ریزی شده است که اکنون در مرحله اختتامیه دوره نوزدهم و آغاز دوره بیستم آن  قرار گرفته ایم .

مدیر عامل بنیاد فرهنگی بین المللی امام رضا (ع ) عنوان کرد: همه این فعالیت ها سعی در افزایش توجه اقشار مختلف مردم به اوامر الهی و بیانات ائمه اطهار است.

همزمان با اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تابلوی نماز باران اثر حسن روح الامین رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما