رونمایی از کتاب «روایت در مجموعه عکس مستند» در سنندج

۱۴۰۱/۰۳/۲۲ - ۱۲:۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۳۳۸۵۸۲
مراسم رونمایی از «روایت در مجموعه عکس مستند» اثر «فرهاد مطاعی» عکاس و پژوهشگر حوزه عکاسی در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ خسرو سینا از اساتید گروه هنر دانشگاه آزاد سنندج و از هنرمندان مطرح استان در این مراسم گفت: دنیای کنونی ما با تصاویر و عکس‌ها احاطه شده و اثرگذاری یک فرم عکس در حال حاضر به مراتب بسیار بیشتر از سایر شاخصه‌های هنری است.

او با اشاره به اینکه پژوهش‌های کمی تاکنون در حوزه عکاسی صورت گرفته است، گفت: وظیفه همه ماست که از کتاب‌هایی که در حوزه عکاسی نوشته می‌شود، حمایت کنیم.

سینا می گوید: اینکه چه میزان برای بخش کتاب ارزش قائل هستیم میزان فرهنگی بودن ما را مشخص می‌کند به همین دلیل باید در کردستان که یک استان فرهنگی است حمایت از بخش کتاب بسیار بیشتر شود.

او پشتکار بالای نویسنده این کتاب را ستود و گفت: در این کتاب نویسنده پژوهش‌های بسیار خوبی را انجام داده است که خواندن آن برای اهالی سینما و تئاتر نیز خالی از لطف نیست.

دانش آموخته دکترای پژوهش هنر و یکی دیگر از هنرمندان استان کردستان نیز در این مراسم گفت: انجام چنین پژوهشی نیاز امروز جامعه ما است چرا که تاکنون چنین پژوهشی و کتابی در هیچ جای دنیا انجام نشده است.

جلال نصیری هانیس گفت: نویسنده کتاب روایت در مجموعه عکس مستند با نهایت دقت و ریزبینی آن را انجام داده و جای بسی افتخار است که یک نفر از استان کردستان چنین کتابی را به چاپ رسانده است.

او می گوید: این کتاب ظرفیت آن را دارد که در جلد‌های دیگری نیز ادامه پیدا کند که امیدواریم نویسنده به انجام این امر اهتمام ورزد.

نویسنده کتاب «روایت در مجموعه عکس مستند» هم گفت: تالیف این کتاب حدود سه سال طول کشید که از عنوان پایان نامه خود بنده در دوره کارشناسی ارشد و پژوهش‌هایی که در حوزه عکس مستند انجام داده‌ام، برگرفته شده است.

فرهاد مطاعی به تشریح فصل‌ها و بخش‌های مختلف کتاب خود پرداخت و گفت: این کتاب با بررسی ساختار‌های روایتی در مجموعه عکس و واکاوی و تطبیق آن با ساختار‌های روایی رایج در ادبیات و سینما، به اهمیت و نحوه استفاده از روایت در مجموعه عکس مستند اجتماعی می‌پردازد.

به گفته او، کتاب حاضر راهنمای خوبی برای عکاسان در تهیه مجموعه عکس مستند اجتماعی است و عکاسان را از ایده تا پژوهش و انتخاب موضوع، مراحل عکاسی، انتخاب ساختار روایتی حین عکاسی، نحوه استفاده از عناصر انسجام، ویرایش بصری و تدوین عکس‌ها در قالب ساختار روایتی و در نهایت آمادگی برای انتشار همراهی می‌کند.

مطاعی گفت: کتاب روایت در مجموعه عکس مستند برای عکاسان مستند و خبری، گالری داران، ناشرین، سردبیران و ادیتور‌های خبرگزاری ها، آژانس‌ها، مجلات تخصصی و همچنین دوستداران عکاسی مستند اجتماعی سودمند خواهد بود.

فرهاد مطاعی متولد سال ۱۳۶۷ کارشناس ارشد عکاسی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه عکاسی است که کتاب روایت در مجموعه عکس مستند را در ۲۷۶ صفحه و قطع وزیری در نشر کتاب پرگار به چاپ رسانده است.

علاقه مندان می‌توانند به صورت اینترنتی کتاب روایت در مجموعه عکس مستند را از طریق فروشگاه اینترنتی نشر کتاب پرگار تهیه کنند.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز