استاندار خراسان رضوی : اربعین حلقه وصل مبانی اعتقادی مشترک مردم ایران و عراق است

۱۴۰۱/۰۳/۲۳ - ۰۹:۲۳:۴۸
کد خبر: ۱۳۳۸۸۶۴
استاندار خراسان رضوی : اربعین حلقه وصل مبانی اعتقادی مشترک مردم ایران و عراق است
استاندار خراسان رضوی ظهر امروز با متولیان عتبات مقدسه عراق و سوریه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، در این دیدار که در دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد، وی گفت اربعین حسینی نماد و حلقه وصل مبانی اعتقادی مشترک مردم ایران و عراق است و در چنین صحنه هایی است که پیوند اعتقادی و ایمانی مردم دو کشور را به دنیا نشان می دهیم.

یعقوبعلی نظری افزود در مبارزه با آمریکا و اسرائیل ، ما و شما مبانی اعتقادی و اهداف بلندی داریم که نماد آن شهدای بزرگوار، ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی هستند .

استاندار افزود ما ادامه دهندگان راه‌ آن شهدا در مقابل استکبار جهانی هستیم و مرزهای اعتقادی ما و شما خط مشی های این مبارزه مقدس را روشن کرده است. 

مدیر ارشد دولت در استان با تاکید بر ضرورت تسهیل رفت و آمد مردم کشورهای اسلامی گفت امیدواریم با کشورهایی مانند عراق و سوریه از مباحث روادید عبور کنیم و مانند یک ملت ، تعامل ورفت وآمد داشته باشیم .

نظری خدمت به زائرین علی بن موسی الرضا (ع)را افتخار ایام خدمت خود دانست و افزود حضور زائران در مشهد ،تبادل فرهنگی اجتماعی مجاورین و زائرین را بیشتر می‌کند و زمینه‌ساز سعادت دنیا و آخرت می شود .

رئیس دیوان وقف شیعی عراق که به همراه متولیان عتبات عالیات عراق و سوریه و دست اندرکاران و مدیران اعتاب مقدسه این دو کشور در دیدار بااستاندار خراسان رضوی ، حضور یافته بود گفت بعد از سقوط صدام، دو ملت ایران و عراق بر اساس حب به اهل البیت، به یکدیگر نزدیک تر شده و با عنایت به مبارزه مشترک با داعش و علاقه و احترام به مراجع عظام ،بیش از گذشته به یکدیگر کمک کردند.

 حیدر حسن الشمری گفت دو کشور و دو دولت ،توسط استکبار آمریکا و انگلیس، اذیت شدند اما رابطه‌شان مستحکم‌تر و صمیمانه تر شد.

 الشمری با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس افزود ما ادامه دهندگان راه سیدالشهدا و اهل بیت هستیم و انشالله روزبه روز، روابط بهتر و نزدیکتری خواهیم داشت.

 وی از استاندار خراسان رضوی دعوت کرد در ایام اربعین و غدیر میهمان آنان  در عراق باشند .

در این دیدار، تولیت های مقدسه علویه، کاظمیه، عباسیه و حسینیه عراق و حضرت رقیه( س) سوریه نیز بر گسترش روابط دینی و معنوی مردم عراق ،سوریه و ایران تأکید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز