وقتی کودکان کار کرجی میهمان کرامت رضوی شدند

۱۴۰۱/۰۳/۲۳ - ۱۲:۴۷:۱۹
کد خبر: ۱۳۳۸۹۹۶
وقتی کودکان کار کرجی میهمان کرامت رضوی شدند
همزمان با دهه کرامت و جشن میلاد باسعادت امام هشتم در اتفاقی کم سابقه و فرهنگ ساز ویژه برنامه ای جذاب و مفرح برای کودکان کار کرجی برگزار شد تا این قشر نیز از برکات این دهه پرخیر بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، تعریف کودکان کار از تعریف اخلاقی و عاطفی آن جدا نیست. آنها کودکانی هستند که بخش زیادی از ساعات روزانه‌ی خود را به جای گذراندن در مدرسه، خانواده، بازی با همسالان خود و تفریح به کار کردن در موقعیت‌ها و مکان‌هایی که مناسب سن و روحیه‌ی آنها نبوده سپری می‌کنند.

کودکان کار معمولا در معرض آسیب های جسمی، روحی، روانی و اجتماعی قرار دارند. از تحصیل محروم هستند و به نیازهای کودکی آنان توجهی نمی شود، همچنین خطرات زیادی آن ها را تهدید می‌کند.

از این رو سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج در رویکردی ارزشمند در کنار اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در این ایام فرخنده، با همکاری شهرداری منطقه ۸ و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج برنامه ای مخصوص کودکان کار در روز میلاد امام رضا (ع) را با محوریت آموزش های شهروندی مختص کودکان از جمله کارگاه های نقاشی، کاردستی، کاشت گل و گیاه را برگزار کرد.

 

این ویژه برنامه با هدف توانمند سازی کودکان در کنار برنامه ای شاد و تکریم کودکان کار به انجام رسید و در بخشی از آن نشستی با مدیران شهری در تالار نژاد فلاح نیز برگزار شد.

 با توجه به تقارن سالروز میلاد سراسر سعادت امام هشتم شیعیان، حضرت رضا (ع) و روز جهانی مبارزه با کار کودک،  با هدف شناخت ابعاد مختلف شخصیتی حضرت رضا(ع) و با توجه به لقب بسیار زیبای رئوف و مهربان برای این امام همام، اقدام متفاوتی در مجموعه مدیریت شهری را شاهد بودیم.

برگزاری این برنامه نقطه عطفی است تا امیدوار باشیم که با همکاری تمامی دستگاه های مسئول، گام مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی در این زمینه برداشته شود و با ارائه خدمات ارزنده و ادامه این مسیر  باعث رشد و‌ شکوفایی کودکان کار عزیز شهرمان باشیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز