استاندار مازندران: برای فعال کردن معادن استان برنامه داریم

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۱۴:۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۳۴۱۱۱۷
استاندار مازندران:  برای فعال کردن معادن استان برنامه داریم
سیدمحمود حسینی پور، با بیان این که معدن یکی از زیرساخت های اصلی رشد اقتصادی در استان محسوب می شود، گفت: بدنبال فعال کردن معادن استان هستیم تا شاهد سهم و نقش موثر این حوزه در رشد اقتصادی استان باشیم. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سید محمود حسیینی پور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور سردار تقوی، معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، حجت الاسلام اکبری، رئیس کل دادگستری استان و سلگی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران برگزار شد با عنوان اینکه بیشترین هزینه مبارزه در این خصوص را هم از بعد مادی و هم از بعد معنوی جمهوری اسلامی ایران پرداخت کرده است، از تلاش های صورت گرفته در استان در این راستا قدردانی کرد و خاطرنشان نمود: استان مازندران، ایران کوچک است و بدلیل تردد بالای گردشگران، بزه های اجتماعی از جمله مواد مخدر را در آن شاهد هستیم. مازندران؛ مقصد گردشگری است و بعنوان یک منطقه امن برای سوداگران می تواند همیشه موضوعیت داشته باشد.

وی با اشاره به این که ابعاد عمیق و جدی آسیب های ناشی از شیوع مواد مخدر و اعتیاد در استان باید اطلاع رسانی شود، افزود: نظام مسائل این حوزه همراه با دستورالعمل های اجرایی موثر مقابله با شیوع آن احصاء شود.

حسینی پور، با بیان این که در شناسایی آسیب های مواد مخدر باید بیشتر تلاش کنیم و درمان بهترو نافذتری برای این بیماری بیابیم، اظهار کرد: باید بعنوان استان مقصد گردشگری در مقابله با اعتیاد هم یک الگو در کشور شویم. بی شک وظیفه دستگاه های مسئول در این راستا مهم و سنگین است.

وی با بیان این که مجموعه سیاست هایی که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر اعمال می شود می بایست براساس شرایط هر استان باشد و مراکز حرفه ای ترک اعتیاد در استان باید افزایش پیدا کند، گفت: در تلاش هستیم بنابر مذاکراتی که با فرماندهی سپاه استان صورت گرفته است کمپ ذرمانی و اشتغالزایی معتادین استان را ایجاد کنیم.

نماینده عالی دولت در استان، تصریح کرد: همدلی و همکاری، هماهنگی بین دستگاه های عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر استان یک اولویت مهم است و مسئله اعتیاد می بایست فراتر از ماموریت معمولی که در دستگاه ها وجود دارد، موضوعیت داشته باشد و باید همه امکانات را برای از بین بردن بیماری اعتیاد بسیج کنیم تا برای خانواده ها و جامعه، امنیت روانی ایجاد نماییم.

سید محمود حسینی پور با اشاره به این که گزارشی دقیق از برش های شهرستانی مواد مخدر بمنظور دسترسی دقیق به آمار معتادین و ارتباط با خانواده های آنان در استان می بایست توسط شورا ارائه شود، یادآور شد: برای ایجاد کمپ ترک اعتیاد و اشتغالزایی در استان با اعلام حمایت و همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور این آمادگی را داریم تا با کمک سپاه کربلا استان این مهم را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام

نظر شما