تغییر کاربری غیرمجاز جرم اول شهرستان طالقان است

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۱۳:۵۵:۳۵
کد خبر: ۱۳۴۱۱۳۱
تغییر کاربری غیرمجاز جرم اول شهرستان طالقان است
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: جرم اول شهرستان طالقان بر خلاف استان و کشور که سرقت در صدر قرار دارد، بزه تغییر غیرمجاز کاربری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، حسین فاضلی هریکندی در مراسم تودیع و معارفه رییس حوزه قضایی شهرستان طالقان که امروز یکشنبه برگزار شد اظهار کرد: در سال 98 تعداد پرونده های مرتبط به تغییر کاربری غیرمجاز در طالقان 53 پرونده بود که این رقم در سال های 1399 و سال 1400 به ترتیب به 246 و 438 فقره پرونده رسید.

حسین فاضلی هریکندی در ادامه با اشاره به اینکه سرقت و دعاوی حقوقی مرتبط با مطالبه خسارت، خلع ید و الزام به تنظیم سند رسمی انتقال، در رتبه های بعدی فراوانی پرونده های این شهرستان قرار دارد افزود: یکی از مشکلات این شهرستان مرتبط با مستثنیات اراضی ملی است که در اختیار مردم قرار دارد که تعیین حدود نشده و بین مالکین دعاوی مربوط به تعیین حدود مطرح می شود.

وی شهر طالقان را در زمینه طرح دعاوی مربوط به خانواده یکی از شهرستان های دارای کمترین میزان طلاق عنوان کرد و متذکر شد: در سال 1400 در طالقان فقط دو مورد طلاق توافقی ثبت شده که نشان می دهد مسائل و مشکلات اجتماعی و خانوادگی در این شهرستان شایع نیست.

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه با یادآوری اینکه تغییر کاربری و تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها، یکی از بزه های دارای بیشترین فراوانی در این حوزه قضایی است اضافه کرد: متاسفانه برخی نهادهایی که حق صدور مجوز ندارند در این امور دخالت کرده و مشکلاتی ایجاد می‌کنند مثلا دهیاری‌ها یا بخشداری بدون داشتن مجوز از جهاد کشاورزی اقدام به اعطای مجوز می کنند که برخلاف قانون است و باید ساماندهی شود.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز با اشاره به اینکه پیشگیری یکی از اولویت‌های حوزه مقابله با تغییر کاربری های غیرمجاز است متذکر شد: حسب تاکیدات رئیس قوه قضائیه باید با استفاده از سامانه‌های هوشمند، پیشگیری قبل از احداث بنا باشد که دادگستری کل استان البرز با تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری‌ها و ایجاد «سامانه کشت‌یار» در این زمینه قدم برداشته و پیشرو است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز