تاکید رییس دادگستری لرستان بر لزوم مقابله جدی با محتکران و گرانفروشان

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۱۴:۴۷:۴۰
کد خبر: ۱۳۴۱۱۶۰
تاکید رییس دادگستری لرستان بر لزوم مقابله جدی با محتکران و  گرانفروشان
رییس دادگستری لرستان بر فراهم سازی زمینه هایی که منجر به ارائه مطلوبتر خدمات قضایی به مردم از سوی کارکنان دستگاه قضایی تاکید کرد.

به  گزارش  خبرگزاری  برنا  از لرستان ؛  محمد رزم در شورای قضایی استان که  در آستانه هفته قوه قضائیه برگزار شده بود ضمن تقدیر از زحمات مجموعه قضایی استان واشاره  به اولویت های کاری شورای قضایی استان ، اظهار کرد: شعار راهبردی سال 1401 مقام معظم رهبری (مدظله العالی) "تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرین" مهم ترین دغدغه هر کدام از ما است و باید به سهم خود در تحقق این شعار کوشش کنیم.

او  به اولویت های 15 گانه قوه قضائیه در سال جاری اشاره کرد و افزود: فراهم سازی زمینه هایی که منجر به ارائه مطلوبتر خدمات قضایی به مردم از سوی کارکنان دستگاه قضایی و خدمت به مردم در جهت جلب رضایت آنان ، اجرای کامل سند تحول قضایی و تعالی آن، تقلیل پرونده های ورودی به دستگاه قضایی با ایجاد و اصلاح قانون و انجام اقدامات پیشگیرانه، کوتاه کردن زمان رسیدگی و توجه به اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری و کم کردن زندانیان، تحقق شعار سال، حمایت کامل و همه جانبه ازتولیدکنندگان، کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان، مساعدت بیشتر به دولت برای رفع مشکلات مردم به مانند سال های گذشته و بهبود معیشت و مقابله جدی با محتکران، گرانفروشان و فرارهای مالیاتی، اهتمام هر چه بیشتر در صیانت از حقوق عامه بویژه در امر مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی و برخورد متناسب با مسئولینی که کوتاهی داشتند، نخبه گزینی و ارتقاء نیروهای شایسته ، جوان و پرانگیزه، انسداد بسترها و گلوگاه های فسادزا ، ارتقاء امور دستگاه قضایی و ... از وظایف اصلی شورای قضایی استان است.

رزم با اشاره به در پیش بودن هفته قوه قضائیه از معاونین و رؤسای سازمان های تابعه خواست در این هفته اطلاع رسانی ، تبیین و تبلیغ صحیح و دقیق از حوزه کاری خود و گزارش عملکرد سال 1400 را از طریق صدا و سیما با برنامه های تلویزیونی ، حضور در مساجد، کنفرانس های مطبوعاتی و نشست های خبری، جراید و ... در دستور کار قرار دهند.

 او  اضافه کرد: همچنین نسبت به برگزاری میزگردهای تخصصی قوه قضاییه مانند میزگردهای خانواده محور، صلح و سازش ، میزگرد حقوق شهروندی با حضور کارشناسان برتر این حوزه ها، ارتباط مردمی به صورت پرسش و پاسخ، دیدار و جلسه با نخبگان و خیرین، سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه، مشارکت در طرح شمیم خدمت ، افتتاحیه ها و کلنگ زنی ها ، اعلام اهم کارهای انجام گرفته عمرانی ، آماری ، تجهیزاتی، بیمه ای ، رفاهی و ... جهت آگاهی عموم مردم از خدمات دستگاه قضایی استان اقدام کنند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز