اسکندری: ۳۰ درصد از سهم اشتغال کردستان مربوط به کشاورزی است

۱۴۰۱/۰۳/۳۰ - ۰۹:۵۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۴۱۳۸۴
اسکندری: ۳۰ درصد از سهم اشتغال کردستان مربوط به کشاورزی است
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: ۳۰ درصد از سهم اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است که میانگین کشوری ۱۸ درصد است. 

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  پیمان اسکندری در مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران اظهار داشت: بخش کشاورزی از عوامل اصلی رشد اقتصادی کشور و استان است . 

اسکندری ادامه داد: ۱۲ هزار نفر بهره‌بردار کشاورزی در شهرستان کامیاران وجود دارد و بیشترین سهم اقتصاد استان کردستان و کامیاران مربوط به حوزه کشاورزی است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به نقش پررنگ شهرستان کامیاران در حوزه کشاورزی اظهار داشت: ۲۵ درصد از اراضی شهرستان کامیاران آبی است که این شاخص در استان ۱۲ درصد است و این نشان از فعالیت بی دریغ همکاران  ما در این بخش و بهره برداری از پایاب سدهای این شهرستان به منظور آبی کردن اراضی دیم بوده است. 

وی  با بیان اینکه استان کردستان یکی از محورهای اساسی توسعه استان کشاورزی است ادامه داد: ۲۵ درصد درآمد ناخالص داخلی کردستان مربوط به کشاورزی در صورتی که میانگین کشوری آن  ۱۷ درصد است. 

اسکندری با تاکید بر نقش کشاورزان در جلسات قیمت گذاری گفت: برای اولین بار در شورای تصمیم گیری و قیمت گذاری ایران نخبگان کشاورزی، تشکل ها و اقشار مختلف حضور دارند و در هیچ تصمیمی بدون حضور کشاورزان و تعاونی های پیشرو گرفته نمی‌شود. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: امسال قیمت گندم بیش از ۱۲۰ درصد افزایش یافت و همچنین کاهش قیمت کود فسفات خود باعث افزایش کیفیت محصولات و کاهش هزینه کشاورزان و باغداران عزیز خواهد شد. 

اسکندری تصریح کرد: سال گذشته مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان جهت کمک به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شد 

در این آئین طی حکمی کمال رستمی به عنوان سرپرست  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران منصوب و معارفه شد و از زحمات بهرام کوشکی مدیر سابق این شهرستان که هم اکنون مدیر سازمان تعاون روستائی میباشد تقدیر شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز