فازدوم توسعه فیبر نوری روستایی به طول حداقل ۲۰۰ کیلومتر در آذربایجان‌غربی اجرایی می شود

۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ۱۱:۲۳:۵۳
کد خبر: ۱۳۴۱۹۱۰
فازدوم توسعه فیبر نوری روستایی به طول حداقل ۲۰۰ کیلومتر در آذربایجان‌غربی اجرایی می شود
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از توسعه فاز دوم فیبر نوری روستایی (پروژه تار) در قالب طرح USOدر آذربایجان غربی خبر داد و گفت:طبق برنامه ریزی صورت گرفته فازدوم توسعه فیبر نوری روستایی آذربایجان غربی به طول حداقل ۲۰۰ کیلومتر اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته فازدوم توسعه فیبرنوری روستایی آذربایجان‌غربی به طول حداقل ۲۰۰ کیلومتر اجرایی می شود، گفت: با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن استان آذربایجان غربی توسعه فیبر نوری روستایی (تار) برای پوشش حداکثری روستاها و جاده های استان بسیار ضروریست.

وی طرح توسعه ارتباطات روستایی (پروژه تار) از طریق فیبر نوری را در جهت ارتقاء کیفیت ارتباطات مخابراتی و دسترسی روستائیان به شبکه ملی اطلاعات دانست و افزود : پروژه توسعه فیبر نوری روستایی برای افزایش بهره وری در استفاده از زیرساخت های ارتباطی موجود در استان،اتصال نقاط مختلف و دور افتاده می باشد که با توسعه این مشکل تامین زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات در تمام نقاط استان مرتفع می شود.

جلیلی نژاد با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های ‌اولویت دار وزارت ارتباطات است ،تصریح کرد: مهمترین بستر تحقق اهداف دولت مردمی در مورد تسهیل در ارائه خدمات دستگاه ها به مردم حرکت به سمت الکترونیکی شدن خدمات و هوشمندسازی آن است که باید در تمام مناطق روستایی و شهری بستر آن فراهم شود.

در ادامه جلسه بحث توسعه فیبر نوری شهری ( FTTX ) که در راستای سیاست های اولویت دار وزارت ارتباطات است مورد بررسی قرار گرفت.

جلیلی نژاد به سیاست های امسال وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: توجه به وضعیت سهم اقتصاد دیجیتال در رشد اقتصاد کشور ضروریست و برخلاف ابعاد دیگر اقتصاد کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال رشد کرده ایم و در تمام دنیا یک چهارم سهم اقتصاد به این بخش اختصاص دارد.

رئیس شورای راهبردی فاوای استان تصریح کرد: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک پروژه راهبردی و کلان در کشور و توسعه FTTX و اینترنت Fix از طریق نهضت توسعه فیبر نوری ،توسعه خدمات به ویژه در تحقق دولت‌ هوشمند و پنجره واحد خدمات دولت همچنین توسعه و حمایت از خدمات بومی پایه شبکه ملی اطلاعات ، توسعه اقتصاد دیجیتال با استفاده از ظرفیت کارگروه ویژه توسعه اقتصاددیجیتال در دولت و توجه به هوشمند سازی بخش‌های مختلف و توسعه اشتغال ICT  در کشور از دیگر سیاست های وزارت در سال جدید است که برای تحقق آن در استان برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز