قالیباف: کارآیی دین در اداره جامعه باید اثبات شود

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۱۶:۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۳۴۲۸۶۰
قالیباف: کارآیی دین در اداره جامعه باید اثبات شود
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم در مسیر و خدمت به شهدا، انقلاب، اسلام و مردم حرکت کنیم فقط باید کاری کنید که کارآیی دین در اداره جامعه اثبات شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدباقر قالیباف در هجدهمین نشست دبیران هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه های کشور در مشهد افزود:دین در جامعه ما منبع معرفت و مولد قدرت است و باید به این امر در حکمرانی شایسته باور داشت است و قرار نیست دین بازیچه سیاست ورزی ما شود بلکه دین باید سنجه سیاست ورزی و حکمرانی ما گردد.

وی تصریح کرد: اگر دین به منبع معرفت، قدرت و سنجش کارها برای ما تبدیل شود آن گاه این کلام شهید مدرس که "سیاست ما عین دیانت ماست" محقق می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید به مردم نشان دهیم مثل بقیه دولتها که در تراز ما هستند در حوزه خدمات عمومی و زندگی با آنها رقابت کرده و از آنها بهتر هستیم البته جوانان باید بدانند در محیط داخلی و بین المللی دشمنی با ما به گونه‌ای است که اگر یکی از توطئه های دشمن برای هر یک از کشورهای رقیب ما صورت گیرد به طور قطع حکومت آنها فروپاشی می شود حال آن که چهار دهه است نظام ما به مسیر خود ادامه داده است.

قالیباف افزود: نمی‌توانیم به دشمن باج دهیم و همان طور که در بازدارندگی محکم عمل کرده ایم اهل گفت و گوی مبتنی بر عقل یادگیری و متصل به وحی نیز هستیم ولی هیچ گاه در برابر دنیا مقلد منفعل نخواهم بود.

وی با تاکید بر این که نظریه سیاسی جمهوری اسلامی باید موجب سعادت دنیای مردم شود ادامه داد: در خصوص نظام حکمرانی توقع ما از جمع نخبگان این است که برای تحول در این نظام حکمرانی ارتباط بین نهاد علم و نظام حکمرانی را فراهم کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در نظام های سیاسی سه نوع مشروعیت تاسیسی، استمراری و کارکردی داریم که هر کدام در جای خودش مهم است اما هر بخش، مشروعیت خود را از دست بدهد رو به زوال می رویم و بر هر سه مشروعیت دیگر اثر منفی می گذارد.

قالیباف افزود: متاسفانه اندک افرادی در جبهه انقلاب فکر می‌کنند، چون حزب‌اللهی هستند باید جایی و پستی داشته باشند در حالی که پاسخ دشمنی دشمنان فقط کار است و کار و اگر دیروز از افراد رزومه می‌خواستیم، امروز کارنامه می‌خواهیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اگر امروز از من سوال شود، مهمترین چالش کشور چیست پاسخ می‌دهم نظام حکمرانی است و ضعف در نظام حکمرانی در بخش های مختلف کشور اثرگذار بوده و آنها را نیز تحت تاثیر منفی قرار داده است.

قالیباف به ناکارآمدی نظام حکمرانی کشور اشاره کرد و گفت: باید در نظام حکمرانی به دنبال حل مساله باشیم، البته امروز قدرت حل ریشه‌ای مسایل را نداریم، مسائلی که ۲۰ سال است در کشور حل نکرده ایم، نخبگان به طور دقیق باید مشکلات را در حوزه حکمرانی استخراج کنند.

وی ادامه داد: من حق ندارم مطابق رای تصمیم بگیرم، باید مطابق حق و طبق قانون تصمیم بگیرم، اگر بخواهیم همه را راضی نگه داریم باید فاتحه کشور را خواند، اگر برای خدا کار کنیم مردم نیز راضی خواهند شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما