رشد ۱۰۰ درصدی وزن و ۷۳ درصدی ارزش کالای صادراتی گمرکات در ایلام

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۲۰:۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۳۴۲۹۱۰
رشد ۱۰۰ درصدی وزن و ۷۳ درصدی ارزش کالای صادراتی گمرکات در ایلام
مدیرکل گمرکات استان ایلام از رشد 100 درصدی وزن و 73درصدی ارزش کالای صادراتی گمرکات در استان ایلام طی سه ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری 886 هزارو500 تن کالا به ارزش 358 میلیون و 500 هزار دلار از طریق مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش اختصاصی خبرگزاری برنا ایلام، " روح اله غلامی" با بیان اینکه این میزان کالا از لحاظ وزن 100درصد و از لحاظ ارزش دلاری 73 درصد رشد را نشان می دهد، افزود:صادرات محصولات کشاورزی از این مرز به وزن 108 هزار و 378 تن به ارزش 28 میلیون 710 هزار دلار بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد بیش از 36هزار کامیون وارد مرز مهران شده که رشد 70درصدی را نشان می دهد، اظهار داشت: در این مدت تعداد یکهزار و 994 کامیون ترانزیتی به وزن 52 هزار تن کار تشریفات قانونی آن انجام شد که نصف کل ترانزیت سال گذشته را نشان می دهد  که رشدی 171 درصدی را نشان می دهد.

غلامی با اشاره به اینکه گمرک مهران کماکان در صدر 12 گمرک هم مرز با عراق است، تاکید کرد: این وضعیت عالی صادرات و مراودات تجاری مرهون زحمات شبانه روزی همکارانم در گمرکات استان و مرز مهران است که با تلاش جهادگونه و شبانه روزی  این مرزبانان اقتصادی صورت گرفته که  در شرایط سخت تحریم موجب رونق تولید و ارز آوری برای کشور عزیزمان شده است .

مدیرکل گمرکات استان ایلام با اشاره به اینکه گفت: درطول سال گذشته مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام  و مرز مهران به میزان 2 میلیون و 270 هزار تن به ارزش یک میلیارد و 161 میلیون دلار بوده است که نسبت به مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 121 درصد و از نظر وزن 116 درصد رشد داشته است

غلامی با بیان اینکه محصولات کشاورزی به وزن 248 هزار تن به ارزش 74میلیون دلار از کل صادرات را شامل شده است، افزود: عمده کالاهای صادراتی شامل سنگ ،کاشی ،سرامیک ، آهن آلات ، محصولات فلزی ،تره بار ،محصولات پتروشیمی ،سنگ آهن ، کلینکر سیمان ، محصولات پلاستیکی ، شیشه و محصولات آن ، خودرو و قطعات آن را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه در این مدت تعداد 103هزارکامیون و تریلر وارد مرز مهران شده که رشد 106 درصدی نسبت به مدت مشابه داشته است،اظهار داشت:همچنین در این مدت تعداد 4 هزار کامیون ترانزیتی  و به وزن  بیش از 100 هزارتن کار تشریفات قانونی آن انجام که رشدی 165 درصدی را نشان می دهد .

مدیرکل گمرکات استان ایلام با بیان اینکه خوشبختانه در 5 ماهه آخر منتهی به اسفند ماه مجموع صادرات هر ماه بیش از100 میلیون دلار بوده که اوج آن در اسفندماه با بیش از 155 میلیون دلار رکورددار سال گذشته است ، تصریح کرد:در سال 1400 بالاترین وزن صادراتی در 5 سال اخیر ثبت شده است که حاکی از رشد صادرات و توسعه مراودات مرزی در مرز بین المللی بوده و نوید روزهای بهتر برای تجارت استان می دهد .

غلامی درآمد کل گمرک استان را مبلغ 161 میلیاردو 269 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: درآمد کل سه سال اخیر 6 برابر درآمد 16 ساله منتهی به سال 1397 می باشد.

گفتنی است که بالاترین وزن کالای صادراتی طی 5 سال گذشته، بالاترین میزان ارزش مجموع کالای صادراتی از مرز مهران در بین 12 مرز زمینی با عراق ،درآمد 6 برابری سه سال اخیر نسبت به کل 16 سال منتهی به 97، توسعه بی سابقه زیرساختها ، تعاملات و ارتباطات بی سابقه با مقامات مرزی عراق در جهت توسعه مراودات تجاری ، ایجاد نظم و مبارزه جدی با مخلین نظم ،ارتقای کارکنان گمرکات استان ایلام در سطوح مختلف تنها بخشی از عملکرد گمرکات استان ایلام در دوران مدیریت فعلی بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز