‌‌‌ استاندار ایلام : حرکت در مسیر شهدا خدمتگزاری صادقانه به مردم است

۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۱۱:۴۴:۵۷
کد خبر: ۱۳۴۲۹۶۳
‌‌‌ استاندار ایلام : حرکت در مسیر شهدا خدمتگزاری صادقانه به مردم است
استاندار ایلام در بدو ورود به هلیلان به مزار شهدای گمنام این شهرستان رفت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمود و گفت: حرکت در مسیر شهدا خدمتگزاری صادقانه به مردم است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا ایلام، دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام در این مراسم معنوی اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهدا دانست و افزود: آغاز سفر به شهرستان را با یاد و نام این عزیزان متبرک کرده ایم و امیدواریم در مسیر شهدا بتوانیم در رفع مسائل و مشکلات مردم و خدمتگزاری صادقانه به آنان گام برداریم.

وی ازعدم تسریع درآغاز پروژه راه دسترسی به گلزار شهدا انتقاد کرد و اظهار داشت: علی رغم اینکه 700 میلیون تومان برای راه دسترسی و ساماندهی گلزار شهدای گمنام در 28 اسفندماه سال گذشته پرداخت شده  اما با وجود اعتبارات در دسترس، باید پروسه ترک تشریفات انجام می‌ شد که این کار انجام نگرفته است.

 برای کشت های گلخانه تسهیلات ارزان قیمت اعطا می شود

استاندار ایلام در ادامه برنامه های سفر به هلیلان از طرح گلخانه هیدرو پونیک این شهرستان بازدید کرد و در جریان مسایل و مشکلات این طرح قرار گرفت و گفت: می بایست حرکت به سمت کشت های گلخانه ها بیشتر شود و هم اکنون گلخانه هیدروپونیک هلیلان بیش از 120 نفر اشتغالزایی دارد و با استفاده از تسهیلات می تواند با توسعه سایر فازها برای کشور ها ارز آوری داشته باشد.

بهرام نیا با بیان اینکه برای کشت های گلخانه ازطریق تبصره 18 تسهیلات ارزان قیمت اعطا می شود، افزود: طرح توسعه گلخانه ای در این منطقه باعث کاهش بیکاری می شود و محرومیت از چهره هلیلان برداشته خواهد شد.

وی اظهار داشت: گلخانه هیدرپونیک هلیلان وابسته به موسسه کوثر زیر نظر بنیاد شهید با 13 هکتار مساحت، مساحت مفید سالن تولید 7.2هکتار در سال 1399 فاز نخست آن به بهره برداری رسید و فاز دوم این پروژه در سال گذشته به بهره برداری رسید و محصولاتی نظیر صیفی جات شامل گوجه، فلفل رنگی، خیار و غیره در این مجموعه تولید می شود.

پل جزمان هلیلان با حضور استاندار ایلام افتتاح شد

استاندار ایلام در ادامه برنامه های سفر به هلیلان پل جزمان این شهرستان را افتتاح کرد تا بعد از سالها یکی از آرزوها و خواسته‌های مردم این شهرستان محقق شود و گفت: پل جزمان از طرح های مهم این شهرستان بود که امروز خوشبختانه به بهره برداری رسید.

بهرام نیا  با بیان اینکه عملیات این پروژه سال 98 با طول 110 متر، عرض 12 متر و 5 دهانه 20 متری و ارتفاع آزاد 6 متر آغاز شده است، افزود: برای این پروژه 7 هزار متر مکعب بتن ریزی و 320 تن میلگرد استفاده شده و 17 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اظهار داشت:این اعتبارات از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری 6 میلیارد تومان، استانداری 2 میلیارد، سازمان برنامه و بودجه 2 میلیارد، بنیاد مستضعفان 2 میلیارد و مابقی از بودجه راهداری و حمل و نقل جاده ای  اختصاص یافته است.

عملیات اجرایی پتروشیمی هلیلان در هفته دولت آغاز می‌شود

استاندار ایلام در این بازدید ضمن قدردانی از حضور صنعت گران استان گفت: در حال حاضر کار پروژه‌های پتروشیمی دهلران، دره شهر، مهران و هلیلان در دستور کار است.

بهرام‌نیا در ادامه برنامه های سفر به هلیلان از پروژه پتروشیمی در دست ساخت این شهرستان بازدید کرد و افزود: پتروشیمی دهلران با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، دره شهر تامین خوراک شده و پتروشیمی هلیلان نیز ضمن تجهیز کارگاه، مشکل آب و برق ودیگر زیرساخت ها نیز حل شده است.

وی درادامه ضمن انتقاد از پیشرفت کند این پروژه، اظهار داشت: روند اجرای پروژه ضعیف است و بایست عملیات آن شتاب بگیرد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه پتروشیمی هلیلان علاوه بر توسعه موجب اشتغال فراوان در منطقه می‌شود، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم این پروژه مهم انشاءالله درهفته دولت بصورت رسمی کلنگ زنی شود و عملیات اجرایی آن آغاز گردد.

گفتنی است  بازدید از گلخانه هیدرپونیک، افتتاح پل جزمان، بازدید از طرح پتروشیمی و حضور در زردلان گرمسیر ، دیدار با خانواده شهدا و شرکت در نشست شورای اداری شهرستان از جمله برنامه‌های استاندار ایلام در سفر یک روزه به شهرستان هلیلان است.

پتروشیمی

استاندار ایلام

99989898

6666666666

77777777777

9999999999

1111111

141517169

انتهای پیام

نظر شما