برگزاری بزرگترین جشنواره بومی و محلی در بخش هیر

۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۱۳:۰۰:۵۵
کد خبر: ۱۳۴۳۰۴۸
برگزاری بزرگترین جشنواره بومی و محلی در بخش هیر
بزرگترین جشنواره بومی و محلی و تشکیل کاروان جوانه های امید در شهر هیر در تیر ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزارر برنا از اردبیل، نشست صمیمی اداره ورزش و جوانان بخش هیر با حضور راستکار بخشدار،حسین زاده مسئول اداره ورزش و جوانان بخش هیر،مصدق رئیس هیات ورزشهای بومی و محلی بخش هیر،دکتر پوربیرامی فعال حوزا ورزش ،رابطان و دهیاران بخش هیر در محل شهرداری برگزار شد.

محمدرضا راستکار بخشدار هیر گفت: بسیار خرسندیم که شاکله اصلی  دهیاران بخش هیر در این جلسه حضور دارند.

وی در خصوص داشتن نگاه متفاوت نسبت به دهیاران قدیم و فعلی افزود:شاید درگذشته به دهیاران نگاه سنتی شده بود ولی اکنون دهیاران بعنوان مدیران اجرایی یک روستا حساب میشوند که باید مشکلات ان روستا را بررسی ودرجهت رفع آن تلاش کنند.

بخشدار هیر  دراین نشست به دهیارانی که پروژه های ورزشی نیمه تمام دارند اشاره کرد:دهیاران باید به وظیفه خود عمل کنند و پیگیر اعتبارات لازم از طرف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باشند و در این راه از اداره ورزش و جوانان نیز کمک بگیرند.

او در ادامه  به تقویت ورزش بومی و محلی تاکید کرد و افزود: باید ورزش های سنتی خود را برای نسل های امروزی بشناسانیم و این محقق نمی شود جز با برگزاری جشنواره ها و همایش ها

درادامه بتول حسین زاده مسئول اداره ورزش و جوانان بخش هیر با اشاره به تشکیل کاروان جوانه های امید متشکل ازبخشداری، اداره بهزیستی ،مرکز بهداشت و درمان و بسیج ناحیه مقاومت گفت: هدف این کاروان بازگشت امید و انگیزه به خانواده هاست که امیدواریم دهیاران روستاها همکاری لازم با این مجموعه را داشته باشند.

وی همچنین از برگزاری بزرگترین جشنواره بومی و محلی در اخر تیرماه خبر داد و افزود: نخستین جشنواره بومی و محلی در رشته های دارت،طناب کشی،هفت سنگ،زو،چوب کشی بین پسران و دختران روستاها با عنوان "روستاییان متحد بخش هیر" برگزار خواهد شد که رابطان ورزشی باید نسبت به استعدادیابی تیم ها تلاش کنند.

وی همچنین به جدیت و تلاش رابطان ورزشی درخصوص تیم داری برای مسابقات مینی فوتبال جام پرچم که بصورت کشوری و سپس ملی برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت:سرپرستان تیم ها همکاری های لازم با اداره ورزش جوانان،هیات بومی و محلی ،هیات ورزشهای همگانی و هیات فوتبال بخش هیر را داشته باشند تا بتوانیم یک تیم با ترکیب قوی برای مسابقات شهرستانی اعزام کنیم.

حسین زاده سپس به راه اندازی و دراختیار گذاشتن خانه های ورزش روستایی در ایام اوقات فراغت اشاره کرد و گفت:اکنون که فصل امتحانات به پایان رسیده رابطان و دهیاران محیطی فراهم کنند که جوانان و نوجوانان بتوانند اوقات فراغت خود را به درستی استفاده و از آن لذت ببرند.

درپایان دارا مصدق رییس هیات ورزش های بومی و محلی گفت:هر روستا معرف یک ورزش باشد و برای نشاط اجتماعی و جلوگیری از آسیب هایی که گریبانگیر خیلی ازخانواده ها شده است با برگزاری برنامه های مختلف ورزشی و فرهنگی در روستاها حداقل بتوانیم پاره‌ای از ان را برطرف کنیم.

وی همچنین خواستار تقویم ورزشی از طرف دهیاران و رابطان ورزشی شد و گفت:برای اینکه بتوانیم در راستای اهداف اداره و سپس وزارت ورزش حرکت کنیم رابطان طبق نیاز سنجی محیطی و بومی روستای خود برنامه های فرهنگی و ورزشی خود را سریعتر در اختیار هیات ورزشهای بومی و محلی بخش هیر قرار دهند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز